Egy évtized után visszatért a Carrefour Bulgáriába
A Carrefour francia szupermarketlánc helyi médiabeszámolók szerint 10 év szünet után most visszatért Bulgáriába.
A Capital hírportál arról számolt be, hogy a múlt hónapban a kiskereskedő két üzletet nyitott Szófiában, melyek mindegyike több mint 8000 cikkelemből álló választékot kínál. Ebből mintegy 300 a Carrefour saját márkái alá tartozó francia termék, amelyek száma a beszámoló szerint idővel 700-800 SKU-ra fog nőni.
Az egyik üzletben a Cafemaggal együttműködve külön kávézóhelyiség is kialakításra került.
A Carrefour előző bulgáriai bezárása a korábbi görög franchise-üzemeltető Marinopoulos pénzügyi nehézségeiből fakadt.
Kiskereskedelmi partner
A Carrefour ezúttal az AVE csoporthoz tartozó görög Retail & More vállalattal lépett partnerségre.
A Retail & More viszont al-franchise jogokat adott a Parkmart és az Aldo szupermarketláncokat is kezelő bolgár Parkmart Holdingnak, amely a Carrefour napi működéséért felel majd Bulgáriában.
A Carrefour-üzletek első hulláma a már meglévő Parkmart-üzletekben (hat üzlet Szófiában, Várnában és Burgaszban) és szezonális Aldo szupermarketekben (a fekete-tengeri üdülőhelyeken, Banskoban és Borovetsben) fog létesülni.
A kisebb, 200-500 négyzetméteres üzletek Carrefour Express, míg a nagyobbak Carrefour Market néven fognak működni.
Üzletátalakítások és rebranding
Az év végéig mintegy 25 Parkmart és Aldo üzlethelyiség kerül Carrefour-üzletté átalakításra. A Parkmart márkanév megmarad – az egyik várnai helyszínen fényűzőbb vásárlási élménnyel. Emellett két új Carrefour áruházat terveznek Plovdivban és Várnában.
A jövőre nézve a csapat célja, hogy kihasználja a Parkmart online értékesítésben szerzett szakértelmét, és a Carrefour alkalmazásba online vásárlási szolgáltatásokat integráljon.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Belgium engedélyezi a boltok heti hét napos nyitvatartását
Eltörli a belga kormány a kiskereskedelmi üzletek heti egy zárvatartási…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >