Egy év alatt 4,9 százalékkal nőttek az árak
Szeptemberben a havi infláció 0,1 százalék volt. Tavaly szeptemberhez képest az árak már 4,9 százalékkal növekedtek. Idén az első kilenc hónapban 3,9 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában – adta hírül a KSH.
Egy hónap alatt – 2009. augusztushoz viszonyítva – az élelmiszerárak 0,6%-kal csökkentek, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 7,1%-os árcsökkenése következtében.
Növekedett a szalámi, szárazkolbász, sonka (1,4%), valamint a sertészsiradék (1,3%) ára. Árcsökkenés volt megfigyelhető az étolaj (2,2%), a rizs, a hántolmányok (1,7%) és a sertéshús (1,2%) esetében. A legnagyobb mértékben a ruházkodási cikkek drágultak (2,9%) a szezonváltás következtében. A szeszes italok, dohányáruk (1,0%), valamint a tartós fogyasztási cikkek és a háztartási energia (0,7-0,7%) esetében áremelkedés volt megfigyelhető. A szolgáltatások ára az átlaghoz képest nagyobb mértékben csökkent (1,1%), ezen belül az üdülési szolgáltatások ára átlagosan 11,1%-kal lett olcsóbb.
Egy év alatt, 2008. szeptemberhez viszonyítva, az élelmiszerárak az átlagosnál kisebb mértékben, 3,0%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a sertészsiradék 20,5, a tojás 11,1, a párizsi, kolbász 10,0, valamint a szalámi, szárazkolbász, sonka 8,8 százalékkal. Árcsökkenés következett be az étolaj (19,2%), a sajt (12,5%), a tej (9,1%) és a liszt (8,8%) esetében. Az átlaghoz képest nagyobb mértékben, 9,4%-kal drágultak a szeszes italok, dohányáruk. A ruházkodási cikkek esetében szintén átlag alatti (1,7%) volt a növekedés.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >