Egy érintés a jövőből
Ha Ön ezt a cikket tabletjén, vagy mobiltelefonján olvassa a Trade magazin alkalmazásán, akkor máris kapcsolatba került a hd Open!-nel, hiszen ezen applikáció fejlesztése is az ő nevükhöz fűződik.
A hd Open! egyike azon kevés hazai mobilmarketing-ügynökségnek, amelynek termékei lefedik a szakma szinte teljes, jelenleg rendelkezésre álló eszköztárát. Az iOS és Android alkalmazásfejlesztésen túl – amely jelenleg egyik legsikeresebb termékük – az sms-promóciók és -kampányok, a mobilkód, az Augmented Reality, az M-flyer-küldés, valamint ezen eszközök szerves kombinációja is részét képezi termékpalettájuknak.
Felvetődik a kérdés, hogy miként tud egymáshoz kapcsolódni a promóció és egy mobilalkalmazás? A mobilmarketing-eszközök és a hoszteszpromóció egyetlen kampányon belül történő felhasználását jól illusztrálja az a projekt is, amelyet a hd Open! a Magyar Sörgyártók Szövetsége számára valósított meg. A Magyar Sörgyártók Szövetsége 2005-ben indította el a JÓFEJ, azaz Józan Felelős Járművezető Program nevű társadalmi szerepvállalás programját, amely az alkoholfogyasztáshoz és járművezetéshez nélkülözhetetlen felelős magatartást ösztönzi. A program elindulásának hetedik évfordulójára a hd Open! elkészítette iOS-re és Androidra az Alkoholkalkulátor mobilapplikációt, amely néhány egyszerű adat megadását követően kiszámolja a felhasználó véralkoholszintjét, és tájékoztatja, hogy az elfogyasztott mennyiséget várhatóan mikor bontja le a szervezete. Az alkalmazást a Budavári Sörfesztivál alkalmával hoszteszek segítségével népszerűsítették, így azt öt nap alatt közel 500-an töltötték le a GooglePlayből.
A hd Open! természetesen a hagyományos, már jól bejáratott eszközök kreatív újraértelmezésével is nagy hatékonyságú, sms alapú promóciókat valósított már meg az FMCG-szektor számos rangos szereplője számára. Ezen promóciók keretében nem csupán a személyes, hoszteszekkel megvalósított fogyasztói kapcsolatfelvételre kerül sor, hanem a mobilmarketing talán legfontosabb előnyét jelentő adatbázis-építésre és a kampányok egészen részletes paraméterek szerint történő, statisztikai eredmény kimutatására is.
A mérhetőségen és rendkívül magas hatásfokon túl a hd Open! által kínált termékek másik rendkívül fontos jellemvonása a komplexitás és a kreativitás. Jó példa erre a turisztikai desztináció marketingterületen nemrégiben megvalósított projektjük: az Irány Szentendre alkalmazást egy komplex városfejlesztési projekt keretében fejlesztette a hdOpen! A szentendrei önkormányzat által kiírt infokommunikációs pályázatban foglalt feladat egy, a turistáknak készített web és mobil alapú, integrált rendszer kialakítása volt. Az uniós irányelvek alapján megfogalmazott projekt az okostelefonon elérhető felhasználói élményt egyesíti a város kommunikációs céljaival. A projektben elkészült az Iranyszentendre.hu weboldal, amely bemutatja a történelmi várost, illetve folyamatosan hírt ad az eseményekről. Elkészült az Iranyszentendre applikáció Android és iOS rendszerekre, illetve egy korlátozottan, de ingyenesen elérhető Wi-fi és Bluetooth rendszer is, amelynek segítségével elérhetővé válnak az online tartalmak. A három rendszer szerveren keresztül állandó összeköttetésben áll egymással. A weboldalra feltöltött információk azonnal frissülnek az applikációban, illetve a Bluetooth rendszer folyamatosan küldi ki a városnak fontos kommunikációs üzeneteket. A komplex projektet a Direkt és Interaktív Marketingszövetség neves szakemberekből álló zsűrije – Liptay Gabriella, Vámos-Hegyi Attila, Simon Krisztián, Geszti Péter, Havasi Raymond és Ráczné Hegedűs Klára a Golden Dove Best Mobile Solution különdíjával jutalmazta.
A hd Open! által kínált szolgáltatások sokrétűsége és a legújabb technológiák innovatív alkalmazása, valamint azok kombinációja a hagyományos eszközökkel olyan lehetőségek tárházába enged betekintést, amelynek ma még csak az előszobájában járunk – igaz, ide is kevesen léptek még be a hazai szereplők közül. Talán éppen ezért figyelhető meg az, hogy a hirdetők közül egyre többen döntenek azon kommunikációs csatorna mellett, amelyet célcsoportjuk nap mint nap a zsebében hord, és szinte nincs olyan élethelyzet, amelyben rá ne pillantana. Ez a magatartás pedig talán minden érvnél erősebben támasztja alá azt, hogy miért érdemes a mobilmarketinggel és a hd Open! termékeivel kalkulálni.
www.hdopen.hu
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >