Egy doboz sör 1390 Ft-ért – ilyen árak vannak idén a Szigeten
Két év kihagyás után idén újra megnyitja kapuit a Sziget Fesztivál. És ahogy a csúcsokat döntögető hazai inflációt figyelemmel kísértük, nem meglepő, hogy a fesztiválon is brutálisan elszálló árakra készülhetnek a bulizni vágyó tömegek. De pontosan milyenekre?

Augusztus 10-én indult a fesztivál
A Pénzcentrum ezúttal is kilátogatott a Szigetre, ahol bejárva a fesztivál területét megnéztük, mi, mennyibe kerül idén. Előre szólunk, a magyar pénztárcának elég sokkoló számadatok következnek, de persze mint tudjuk, a nyugatról érkező fesztiválozók tömegeinek ezek maximum átlagosnak, sőt még annál is olcsóbbnak mondhatók.
Sörhorror a köbön
Mielőtt az idei árakra kitérnénk, érdemes visszautazni az időben, hogy legyen némi viszonyítási alapja az embereknek. 2018-ban például egységesen 700 forintba került a csapolt sör, és 800 forintba a dobozos. 2019-ben azonban már 50 forinttal fentebb kúszott a folyékony kenyér ára, a csapolt sör ekkor 750 forintba, a dobozos pedig 850 forintba került. Ezután csapott le a pandémia, majd a brutális árrobbanás, aminek következtében a 2022-es fesztiválra a csapolt sör 1290 forint, a dobozos pedig 1390 forint lett. Ez azt jelenti, hogy míg 2018-2019 között 7 százalékkal emelkedett a sör ára, addig 2019-2022 között a növekedés mértéke 72 (!) százalékos lett!
A brutális áremelkedést látva érdemes megjegyezni, hogy a KSH statisztikái szerint a minőségi világos sör átlagos fogyasztói ára 2019 júliusa és 2022 júliusa között 25 százalékkal emelkedett. Ehhez képest is tehát majd háromszoros a fesztiválos sör árrobbanása.
Kapcsolódó cikkeink
Ez a 40 FMCG-termék drágult leginkább Magyarországon az elmúlt évben
Az Európai Unión belül rekordernek számító 24,5 százalékos magyarországi infláció…
Tovább olvasom >Óriásit drágulhat a sör decembertől
Akár 40-50 forinttal is nőhet a sör ára – legalábbis…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar krízise miatt bedőlni látszik a ruhaipar is
A 40 százalékos élelmiszer-infláció és a rezsidémon elégeti az emberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét Marketing Diamond Awards díjjal gazdagodott a Trade magazin kiadója
Január végén, a budapesti SYMBOL-ban adták át a Marketing Diamond…
Tovább olvasom >Héjja Csaba: dobni fog az élelmiszer-infláción egy ideig az ársapka kivezetése
Héjja Csaba, az MKB Bank és a Takarékbank szenior elemzője…
Tovább olvasom >Kuponokkal spórolnak a magyarok
Min tudunk még spórolni? Szinte mindenkit érint hazánkban a kérdés,…
Tovább olvasom >