Egy cég lehet ultra zöld, ha a munkatársak utálják! – Litkai Gergely a FutureTalks podcastban
Pusztuló napraforgó táblákról, komposztáló földigilisztákról és a fenntartható cégvezetés problematikájáról beszélt Litkai Gergely humorista a FutureTalks podcastban, most egy kevésbé vicces szerepben.
A FutureTalks podcast sorozat vendége Litkai Gergely humorista, a Dumaszínház egyik alapítója és produkciós vezetője, aki az elmúlt időszakban nagyon sokat tesz a fenntarthatóságért mind magánemberként, mind pedig cégvezetőként. Erről beszélgetett vele Krizsó Szilvia.
Litkai Gergely szerint az üzleti világban vegyes a kép a fenntarthatóságot illetően, vannak olyan vezetők, akik tényleg cselekednek, és tényleg próbálnak változtatni, nyilván olyan iparágban működnek, ahol ez jóval könnyebb. De a fenntarthatóság a vezetői elkötelezettségen és a tájékozottságon múlik. A természetvédelmet meg lehet úszni nagyon olcsón is, például, ha valaki kőolajkitermelőként nem használ műanyag szívószálat, de komolyan is lehet venni. Bár a nagyközönség Litkai Gergelyt humoristaként ismerte meg, mindig is fontos volt számára a természet: „Apukám túravezető volt, és gyerekként sűrűn jártam vele túrázni, pár éves kihagyás után, az elmúlt tíz évben ismét elkezdtem kirándulni, és akkor láttam, hogy itt bizony komoly bajok vannak. Ma már nagyon látszik a tájon a vegetáció pusztulása, a kiszáradás. Nem idén volt először aszályos évünk, hanem 2000-től folyamatosan elég sok volt. Mellbevágó érzés látni a saját szemünkkel, ahogy kiszáradnak a patakok, kis vízfolyások.”
Mindenki úgy véli, hogy most az a legfontosabb, hogy beszéljünk a fenntarthatóságról. Ugyanakkor Litkai Gergely úgy gondolja, hogy csak akkor lehet hiteles ebben a szerepben, ha nem csak beszél róla, de eszerint is él. Magánemberként első lépésben elhagyta a repülést, majd kipróbálta a vegán életmódot, ami számára túl szélsőséges volt. De úgy véli, hogy fenntarthatósági szempontból jobb a helyi gyümölcsöket, zöldségeket és édesvízi halakat, olykor-olykor húst enni, mint teljesen vegánként avokádókrémet fogyasztani chiapudinggal. Ezen túl éppen fenntarthatósági menedzser képzésen tanul, és bár lakásban lakik mégis komposztál.
Cégvezetőként fontosnak tartja, hogy a fenntarthatóság emberi szempontjait is figyelembe vegyék, mert lehet egy vállalat teljesen zöld, ha a munkatársak utálnak ott dolgozni. Egy cégnél fontos a transzparencia, például a Dumaszínházban mindenki tudja, hogy ki mennyit keres az előadásokon, mennyi a bevétel, hány néző volt. Bár van versengés is, de alapvetően a munkatársak csapatban gondolkodnak és dolgoznak. Litkai Gergely nem tart a jövőtől, hiszen már évek óta tulajdonképpen minden cég válságmenedzsel. A Dumaszínházat még az energiaválság is kevésbé érinti, mivel a saját ingatlanjuk a föld alatt van, a Corvin-sétányon, és egy park van a tetején. Modern az épületgépészet, plusz az összes lámpát lecserélték energiatakarékos LED-es megoldásokra. Minden jegyünket dinamikusan árazzák, amelyek sokkal jobban igazodnak a kereslet-kínálati viszonyokhoz.
Ha szeretne többet tudni a Dumaszínházról, a társulat zöld praktikáiról és Litkai Gergely terveiről, hallgassa meg legújabb podcast adásunkat és iratkozzon fel a csatornánkra! FELIRATKOZÁS ITT!
Kapcsolódó cikkeink
RevoUnion néven folytatódik a Cup Revolution sikertörténete
Új névvel és telephelyen, kibővített termékportfólióval és nemzetközi terjeszkedéssel folytatja…
Tovább olvasom >Start-up-ba invesztál a német Weleda
A tanúsítvánnyal rendelkező natúrkozmetikumok és antropozófiai gyógyszerek forgalmazása terén globális…
Tovább olvasom >A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >További cikkeink
6 milliárd euró értékű könnyítést kaphatnak az uniós vállalkozások
Az Európai Bizottság közzétette a fenntarthatósági, adózási és beruházási szabályozások…
Tovább olvasom >