Egy átlagos magyar háztartás az összes kiadásának 2,8 százalékát költi alkoholra
Az átlagos magyar háztartásnak az összes kiadásának mindössze 2,8 százalékát teszi ki az alkoholfogyasztásra fordított költség. Bár elsőre ez talán nem tűnik soknak, az adatok mégis megdöbbentőek: ez az arány több mint 50 százalékkal meghaladja az uniós átlagot, és hasonló szinten van az írekkel.
Az alkoholfogyasztásra fordított kiadások terén a balti országok és Lengyelország vezetik a listát, erősítve ezzel az alkoholfogyasztással kapcsolatos nemzeti sztereotípiákat – derül ki az Eurostat adataiból.
A mediterrán országok lakói viszont jóval kevesebbet fogyasztanak alkoholt és alacsonyabb költséget is szánnak rá. Az olaszok az elfogyasztott mennyiségben is a hátsó helyeken kullognak Európában, míg a spanyoloknál már nagyobb az alkoholfogyasztás az össztársadalmi szinten, amiben az olcsóbb árak is szerepet játszhatnak.
Ha tiszta alkoholra számított abszolút mennyiségben nézzük az európai országokat, akkor a csehek állnak az élen, évi 14,3 literes fejenkénti átlagukkal. Ez több mint három literrel több, mint a magyar adag, vagyis közel 50-60 korsó sörrel többet fogyasztanak évente.
Kapcsolódó cikkeink
Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >Főleg a borfogyasztás mérséklődése miatt csökken az alkoholfogyasztás Franciaországban
Franciaországban 2023-ban jelentősen visszaesett az alkoholfogyasztás, amelynek fő oka a…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >