Egy átlagos magyar háztartás az összes kiadásának 2,8 százalékát költi alkoholra
Az átlagos magyar háztartásnak az összes kiadásának mindössze 2,8 százalékát teszi ki az alkoholfogyasztásra fordított költség. Bár elsőre ez talán nem tűnik soknak, az adatok mégis megdöbbentőek: ez az arány több mint 50 százalékkal meghaladja az uniós átlagot, és hasonló szinten van az írekkel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/pexels-edward-eyer-667986-1.jpg)
Előkelő helyen állnak a magyarok az európai listán
Az alkoholfogyasztásra fordított kiadások terén a balti országok és Lengyelország vezetik a listát, erősítve ezzel az alkoholfogyasztással kapcsolatos nemzeti sztereotípiákat – derül ki az Eurostat adataiból.
A mediterrán országok lakói viszont jóval kevesebbet fogyasztanak alkoholt és alacsonyabb költséget is szánnak rá. Az olaszok az elfogyasztott mennyiségben is a hátsó helyeken kullognak Európában, míg a spanyoloknál már nagyobb az alkoholfogyasztás az össztársadalmi szinten, amiben az olcsóbb árak is szerepet játszhatnak.
Ha tiszta alkoholra számított abszolút mennyiségben nézzük az európai országokat, akkor a csehek állnak az élen, évi 14,3 literes fejenkénti átlagukkal. Ez több mint három literrel több, mint a magyar adag, vagyis közel 50-60 korsó sörrel többet fogyasztanak évente.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma
Az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött éjszakák becsült száma 2024-ben elérte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >