Egy átlagos magyar háztartás az összes kiadásának 2,8 százalékát költi alkoholra
Az átlagos magyar háztartásnak az összes kiadásának mindössze 2,8 százalékát teszi ki az alkoholfogyasztásra fordított költség. Bár elsőre ez talán nem tűnik soknak, az adatok mégis megdöbbentőek: ez az arány több mint 50 százalékkal meghaladja az uniós átlagot, és hasonló szinten van az írekkel.
Az alkoholfogyasztásra fordított kiadások terén a balti országok és Lengyelország vezetik a listát, erősítve ezzel az alkoholfogyasztással kapcsolatos nemzeti sztereotípiákat – derül ki az Eurostat adataiból.
A mediterrán országok lakói viszont jóval kevesebbet fogyasztanak alkoholt és alacsonyabb költséget is szánnak rá. Az olaszok az elfogyasztott mennyiségben is a hátsó helyeken kullognak Európában, míg a spanyoloknál már nagyobb az alkoholfogyasztás az össztársadalmi szinten, amiben az olcsóbb árak is szerepet játszhatnak.
Ha tiszta alkoholra számított abszolút mennyiségben nézzük az európai országokat, akkor a csehek állnak az élen, évi 14,3 literes fejenkénti átlagukkal. Ez több mint három literrel több, mint a magyar adag, vagyis közel 50-60 korsó sörrel többet fogyasztanak évente.
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek és az alkoholmentes italok árának csökkenése lassult Ukrajnában
Ukrajnában 4,8 százalékra, idén a legmagasabb szintre gyorsult a fogyasztói…
Tovább olvasom >A nagy sportesemények is segítik a sörfogyasztást
Bár a nagy sportesemények átmenetileg pozitív hatást gyakorolnak a sörfogyasztás…
Tovább olvasom >Az elmúlt évben 10 százalékkal csökkent a sörfogyasztás Magyarországon
Magyarországon értékesített sör mennyisége alig több mint 5,4 millió hektoliter…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >