Egri Csillag márkanéven népszerűsítik a fehérborokat
Az eddig kevés figyelmet kapó egri fehérborok népszerűsítésére helyi borászok létrehozták az Egri Csillag bormárkát. A nevet több mint háromezer javaslat közül választotta ki a felkért zsűri.
Elkészültek az első palackok az Egri Csillag nevet viselő borokból – jelentette be az Egri Bormíves Céh az Agromonitor szerint. A borfajtát az Egri Bikavér fehér párjának szánják, nevét több mint háromezer javaslat közül választották ki.
Az Egri Bormíves Céh szerint nyolc borászat még február végén mutatkozott be a Kárpát-medencére és az egri borvidékre jellemző fajtákból készülő fehérbor első évjáratával. Az Agromonitor szerint az egri fehérborok a vörösökhöz hasonlóan „lendületes savakkal és gyümölcsös zamatokkal” adják vissza termőhely harmóniáját.
Bár korábban is léteztek egri fehérborok, a céh szerint a rendszerváltás után nem kaptak elég figyelmet. A névpályázat ötlete tavaly februárban született meg, akkor írta ki az Egri Borvidék Hegyközségi Tanácsa. Az Agromonitor szerint 3149 javaslat érkezett, s a borászok által felkért zsűri az Egri Csillag nevet választotta ki.
Az elfogadott és mindenkire kötelező termékleírás szerint az Egri Csillag a markáns kárpát-medencei fajtákra: az olaszrizlingre, a hárslevelűre, a leánykára, a királyleánykára, a zengőre és a zenitre épül, melyek a bor legalább 50 százalékát teszik ki, az illatos fajták (például a cserszegi fűszeres, a zefír, az irsai, a tramini, az ottonel muskotály) aránya nem érheti el a 30 százalékot – állt a szakmai szervezet közleményében.
Az első évjáratban a Balga Családi Pincészet, Csutorás Ferenc, Gál Lajos Pincészete, a Gál Tibor Pincészet, a St. Andrea Pincészet, a Tóth és Tóth Szőlőbirtok és Borpince, a Thummerer Pince és a Varsányi Pincészet állt elő az Egri Csillaggal – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >