Egészségük érdekében csökkentik a fogyasztók a cukorbevitelt

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 07. 07. 13:35

Globális felmérésében a Kerry megállapította, hogy az fogyasztók a cukor helyett más édesítőszereket keresnek hosszú távú egészségük megőrzése érdekében, és egyre inkább természetes megoldások felé fordulnak.

A Kerry legutóbbi fogyasztói kutatása szerint a fogyasztók hosszú távú egészségük érdekében csökkentik cukorfogyasztásukat. Tízből hét válaszadó saját bevallása szerint azért csökkenti a cukor bevitelt, hogy egészségesebben éljen, és tízből majdnem hatan szeretnék elkerülni a jövőbeni egészségügyi problémákat.

A Kerry által 2022 végén 24 országban több mint 12 000 ember megkérdezésével végzett fogyasztói kutatás, útmutatóul szolgálhat az élelmiszergyártók számára termékeik cukortartalmának csökkentése során.

A globális fogyasztók közel kétharmada szerint a cukor azért fontos az élelmiszerekben és italokban, mert jó az íze. Mindazonáltal 77%-uk számára fontos, hogy milyen édesítőszer van a termékekben, és a fogyasztók mintegy 30%-a szigorúan cukormentes lehetőségeket keres.

Bár a legtöbben azt mondják, hogy kevesebb cukrot szeretnének az ételekben és italokban, az édes élvezetek iránt érdeklődnek. Az olyan érzelmi boldogságot nyújtó termékek kapcsán, mint a fagylalt vagy a csokoládé egy csésze kávéval, a fogyasztók kevésbé törődnek a termékben lévő cukor mennyiségével.

A Kerry felmérése szerint a fogyasztók világszerte a természetes édesítőszerek iránt érdeklődnek leginkább. Az Egyesült Államokban 10-ből majdnem hét válaszadó mondta azt, hogy a természetes édesítőszereket részesíti előnyben. A legkedveltebb ezek közül a méz (54%). Az amerikai fogyasztók alig több mint fele mondta, hogy a cukrot részesíti előnyben, de más édesítőszerek is egyre népszerűbbek. Tízből hárman a juharszirupot gondolják a legjobb édesítőszernek, míg egynegyedük a stevia iránt érdeklődik leginkább.

A fogyasztók a hosszú távú egészséget támogató ételek és italok iránti vágya a jövőben csak növekedni fog. A Kerry vizsgálata szerint a különböző korcsoportok – a Gen Z-től a baby boomerekig – azonos módon vélekednek a felmérés válaszadói a cukorfogyasztás egészségügyi kockázatairól, beleértve a cukorbetegséget, a magas vérnyomást és a szívroham megnövekedett kockázatát.

A fenntarthatóság – mind környezetvédelmi, mind emberi jogi szempontból – egyre fontosabbá válik a fogyasztók számára.

A fentieket figyelembe véve a cukorcsökkentést az azzal „küldött üzenet miatt is érdemes megfontolni, mert a fenntarthatóságot és a beszerzést is összekapcsolhatjuk vele” – mondta Soumya Nair, a Kerry globális kutatási igazgatója.

Food Dive

Kapcsolódó cikkeink