Egészségük érdekében csökkentik a fogyasztók a cukorbevitelt
Globális felmérésében a Kerry megállapította, hogy az fogyasztók a cukor helyett más édesítőszereket keresnek hosszú távú egészségük megőrzése érdekében, és egyre inkább természetes megoldások felé fordulnak.
A Kerry legutóbbi fogyasztói kutatása szerint a fogyasztók hosszú távú egészségük érdekében csökkentik cukorfogyasztásukat. Tízből hét válaszadó saját bevallása szerint azért csökkenti a cukor bevitelt, hogy egészségesebben éljen, és tízből majdnem hatan szeretnék elkerülni a jövőbeni egészségügyi problémákat.
A Kerry által 2022 végén 24 országban több mint 12 000 ember megkérdezésével végzett fogyasztói kutatás, útmutatóul szolgálhat az élelmiszergyártók számára termékeik cukortartalmának csökkentése során.
A globális fogyasztók közel kétharmada szerint a cukor azért fontos az élelmiszerekben és italokban, mert jó az íze. Mindazonáltal 77%-uk számára fontos, hogy milyen édesítőszer van a termékekben, és a fogyasztók mintegy 30%-a szigorúan cukormentes lehetőségeket keres.
Bár a legtöbben azt mondják, hogy kevesebb cukrot szeretnének az ételekben és italokban, az édes élvezetek iránt érdeklődnek. Az olyan érzelmi boldogságot nyújtó termékek kapcsán, mint a fagylalt vagy a csokoládé egy csésze kávéval, a fogyasztók kevésbé törődnek a termékben lévő cukor mennyiségével.
A Kerry felmérése szerint a fogyasztók világszerte a természetes édesítőszerek iránt érdeklődnek leginkább. Az Egyesült Államokban 10-ből majdnem hét válaszadó mondta azt, hogy a természetes édesítőszereket részesíti előnyben. A legkedveltebb ezek közül a méz (54%). Az amerikai fogyasztók alig több mint fele mondta, hogy a cukrot részesíti előnyben, de más édesítőszerek is egyre népszerűbbek. Tízből hárman a juharszirupot gondolják a legjobb édesítőszernek, míg egynegyedük a stevia iránt érdeklődik leginkább.
A fogyasztók a hosszú távú egészséget támogató ételek és italok iránti vágya a jövőben csak növekedni fog. A Kerry vizsgálata szerint a különböző korcsoportok – a Gen Z-től a baby boomerekig – azonos módon vélekednek a felmérés válaszadói a cukorfogyasztás egészségügyi kockázatairól, beleértve a cukorbetegséget, a magas vérnyomást és a szívroham megnövekedett kockázatát.
A fenntarthatóság – mind környezetvédelmi, mind emberi jogi szempontból – egyre fontosabbá válik a fogyasztók számára.
A fentieket figyelembe véve a cukorcsökkentést az azzal „küldött üzenet miatt is érdemes megfontolni, mert a fenntarthatóságot és a beszerzést is összekapcsolhatjuk vele” – mondta Soumya Nair, a Kerry globális kutatási igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Önvezető autók a nagyvárosban – ilyen algoritmusokon dolgoznak a magyar kutatók
Sokan azt gondolják, hogy az önvezető autók fejlesztésében a technológia…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >Kié a bizalom? – így változik a hazai influencerpiac
A magyar internetezők kétharmada rendszeresen fogyaszt influencertartalmakat, de egyre tudatosabban…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >