Egészségük érdekében csökkentik a fogyasztók a cukorbevitelt
Globális felmérésében a Kerry megállapította, hogy az fogyasztók a cukor helyett más édesítőszereket keresnek hosszú távú egészségük megőrzése érdekében, és egyre inkább természetes megoldások felé fordulnak.
A Kerry legutóbbi fogyasztói kutatása szerint a fogyasztók hosszú távú egészségük érdekében csökkentik cukorfogyasztásukat. Tízből hét válaszadó saját bevallása szerint azért csökkenti a cukor bevitelt, hogy egészségesebben éljen, és tízből majdnem hatan szeretnék elkerülni a jövőbeni egészségügyi problémákat.
A Kerry által 2022 végén 24 országban több mint 12 000 ember megkérdezésével végzett fogyasztói kutatás, útmutatóul szolgálhat az élelmiszergyártók számára termékeik cukortartalmának csökkentése során.
A globális fogyasztók közel kétharmada szerint a cukor azért fontos az élelmiszerekben és italokban, mert jó az íze. Mindazonáltal 77%-uk számára fontos, hogy milyen édesítőszer van a termékekben, és a fogyasztók mintegy 30%-a szigorúan cukormentes lehetőségeket keres.
Bár a legtöbben azt mondják, hogy kevesebb cukrot szeretnének az ételekben és italokban, az édes élvezetek iránt érdeklődnek. Az olyan érzelmi boldogságot nyújtó termékek kapcsán, mint a fagylalt vagy a csokoládé egy csésze kávéval, a fogyasztók kevésbé törődnek a termékben lévő cukor mennyiségével.
A Kerry felmérése szerint a fogyasztók világszerte a természetes édesítőszerek iránt érdeklődnek leginkább. Az Egyesült Államokban 10-ből majdnem hét válaszadó mondta azt, hogy a természetes édesítőszereket részesíti előnyben. A legkedveltebb ezek közül a méz (54%). Az amerikai fogyasztók alig több mint fele mondta, hogy a cukrot részesíti előnyben, de más édesítőszerek is egyre népszerűbbek. Tízből hárman a juharszirupot gondolják a legjobb édesítőszernek, míg egynegyedük a stevia iránt érdeklődik leginkább.
A fogyasztók a hosszú távú egészséget támogató ételek és italok iránti vágya a jövőben csak növekedni fog. A Kerry vizsgálata szerint a különböző korcsoportok – a Gen Z-től a baby boomerekig – azonos módon vélekednek a felmérés válaszadói a cukorfogyasztás egészségügyi kockázatairól, beleértve a cukorbetegséget, a magas vérnyomást és a szívroham megnövekedett kockázatát.
A fenntarthatóság – mind környezetvédelmi, mind emberi jogi szempontból – egyre fontosabbá válik a fogyasztók számára.
A fentieket figyelembe véve a cukorcsökkentést az azzal „küldött üzenet miatt is érdemes megfontolni, mert a fenntarthatóságot és a beszerzést is összekapcsolhatjuk vele” – mondta Soumya Nair, a Kerry globális kutatási igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Május 19-től jön az új árrésstop a drogériákban – több ezer termék lehet érintett
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentése szerint május 19-én hatályba lép a…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >