Egészség- és környezettudatosabbá tette a vásárlókat a járványhelyzet
Alapvetően változott meg a fogyasztók magatartása a koronavírus-járvány hatására. Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását. A vállalatoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk az új igényekhez, ha nem akarják elveszíteni vevőik egy jelentős részét.
A koronavírus-járvány vevői viselkedésre gyakorolt hatását vizsgálta az EY legfrissebb Future Consumer Index kutatása. A megkérdezettek fele bízik abban, hogy a krízist követően az élet akár jobbá is válhat, mint a járványt megelőzően. A COVID-19 ugyanis felgyorsított olyan, már korábban megindult változásokat, mint az online vásárlás elterjedése, valamint előtérbe került az egészséges és fenntartható szemléletmód. A válaszadók többsége (58%) hosszabb távon is tudatosan akar költeni, és már az egészségügyi szempontokra is hasonló arányban (57%) figyelnek beszerzéseik során.
„Egyre többen döntenek olyan cég termékei vagy szolgáltatásai mellett, amely bizonyítottan a társadalom javát szolgálja. A vevők harmada akár magasabb árat is hajlandó fizetni ezért. Ez a trend jól jelzi, hogy a felelős működés egyre fontosabbá válik, a vállalatoknak pedig elemi érdeke, hogy kiemelten foglalkozzanak a területtel”
– hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
A válaszadók 37 százaléka egészségügyi és biztonsági okokból minimalizálni kívánja a nyilvános helyek (például az éttermek vagy a mozik) látogatását, többségük (56%) a korlátozások feloldását követően is a lakásában sportolna, míg közel harmaduk (30%) a jövőben is otthonról szeretne dolgozni.
„Az emberek az egész életüket az otthonuk köré szervezik, és egyre tudatosabban is vásárolnak. A vállalatoknak úgy kell átalakítaniuk termék-portfoliójukat és szolgáltatásaikat, hogy az igazodjon ezekhez az új elvárásokhoz. Ellenkező esetben pillanatok alatt elveszíthetik az évek kemény munkájával felépített versenyelőnyüket”
– tette hozzá Demeter Ákos.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >Freedom24 tőzsdei előrejelzések 2025-re: a legjobban teljesítő szektorok és a legfontosabb trendek
A Freedom24, a befektetőket a világ vezető tőzsdéivel összekötő innovatív kereskedési…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én délig
A nagy élelmiszerláncok többsége nyitva tartja üzleteit december 24-én, a…
Tovább olvasom >Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >