Egészség- és környezettudatosabbá tette a vásárlókat a járványhelyzet
Alapvetően változott meg a fogyasztók magatartása a koronavírus-járvány hatására. Az emberek tudatosan keresik az egészséges és környezetbarát termékeket vásárlásaik során, és többségük ezen a jövőben sem változtatna – derül ki az EY 20 országban több mint 14 ezer fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből, amely rendszeresen elemzi a fogyasztói szokások változását. A vállalatoknak minél gyorsabban kell alkalmazkodniuk az új igényekhez, ha nem akarják elveszíteni vevőik egy jelentős részét.
A koronavírus-járvány vevői viselkedésre gyakorolt hatását vizsgálta az EY legfrissebb Future Consumer Index kutatása. A megkérdezettek fele bízik abban, hogy a krízist követően az élet akár jobbá is válhat, mint a járványt megelőzően. A COVID-19 ugyanis felgyorsított olyan, már korábban megindult változásokat, mint az online vásárlás elterjedése, valamint előtérbe került az egészséges és fenntartható szemléletmód. A válaszadók többsége (58%) hosszabb távon is tudatosan akar költeni, és már az egészségügyi szempontokra is hasonló arányban (57%) figyelnek beszerzéseik során.
„Egyre többen döntenek olyan cég termékei vagy szolgáltatásai mellett, amely bizonyítottan a társadalom javát szolgálja. A vevők harmada akár magasabb árat is hajlandó fizetni ezért. Ez a trend jól jelzi, hogy a felelős működés egyre fontosabbá válik, a vállalatoknak pedig elemi érdeke, hogy kiemelten foglalkozzanak a területtel”
– hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
A válaszadók 37 százaléka egészségügyi és biztonsági okokból minimalizálni kívánja a nyilvános helyek (például az éttermek vagy a mozik) látogatását, többségük (56%) a korlátozások feloldását követően is a lakásában sportolna, míg közel harmaduk (30%) a jövőben is otthonról szeretne dolgozni.
„Az emberek az egész életüket az otthonuk köré szervezik, és egyre tudatosabban is vásárolnak. A vállalatoknak úgy kell átalakítaniuk termék-portfoliójukat és szolgáltatásaikat, hogy az igazodjon ezekhez az új elvárásokhoz. Ellenkező esetben pillanatok alatt elveszíthetik az évek kemény munkájával felépített versenyelőnyüket”
– tette hozzá Demeter Ákos.
Kapcsolódó cikkeink
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2023/3. előrejelzése 2023-ra
A magyar gazdaságban az idei második negyedévben már negyedik negyedéve…
Tovább olvasom >Szeptemberben enyhén csökkent a GKI konjuktúraindexe
Az ősz beköszöntével a lakosság és a vállalkozások is kissé…
Tovább olvasom >OECD: jövőre lassul a világgazdasági növekedés
A világgazdasági növekedési ütem jövőre lassulni fog az ideihez képest,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csúcson a magyarországi beruházásösztönzés – hatalmas a külföldi befektetők érdeklődése a magyar gazdaság iránt
A fővárosit is meghaladó volumenű vidéki fejlesztésekkel, ipari ingatlanokkal és…
Tovább olvasom >Nébih: a magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) negyedik alkalommal elvégzett hulladékfelmérése szerint…
Tovább olvasom >A franciák jobban szeretik a rozét mint a vöröset
A rozé borok egyre népszerűbbek a franciák körében: a fiatalok…
Tovább olvasom >