Egészség és élvezet több célcsoportnak
Egyenletes és dinamikus a hűtött, tejalapú desszertek fejlődése. A Nielsen felmérése szerint 2003 és 2006 között a piac mérete körülbelül 50 százalékkal nőtt, tavaly már megközelítette a 15 ezer tonna éves eladást. A legszélesebb fogyasztói bázisa az alacsony árú habos pudingoknak van, a márkák, az innovációk és a promóciók viszont a krémdesszertek között érvényesülnek leginkább.A termékkör három nagy kategóriája közül a 3 év alatt a tejberizs és a habos puding komoly piacrészt vett el a krémdesszertekéből. A legfrissebb Nielsen-adatok szerint jelenleg 4 eladott hűtött tejdesszertből kettő habos puding, egy tejberizs és egy krémdesszert.
A habos pudingok sikereiket alacsony áraiknak köszönhetik. Kedvezőbb előállítási költségek, alacsonyabb élvezeti érték: ezek predesztinálták a tömegek tejdesszertjének szerepére, amelyet sikeresen betölt. Igazából ezért a márkaépítés sem kifizetődő ebben a kategóriában, nem csoda, ha a kereskedelmi márka látványosan erősödött az elmúlt időszakban. Lassan minden harmadik habos puding valamelyik lánc számára készült termék lesz.
A tejdesszert kategória három legerősebb szereplője a Danone, a Zott és a Friesland.
Középpontban Monti kutya
A Zott Hungaria Kft. komoly médiatámogatást csak a krémdesszert piacon erős pozícióval rendelkező Monte terméknek nyújt, amelyek fő célcsoportját a gyerekek alkotják. Ennek megfelelően a reklámfilmek központi alakja Monti kutya, és az eladótéri promóciók közül is a hozzá csomagolt ajándékok (on-pack) a leggyakrabban használt értékesítésösztönző eszközök. A csomagolásra csak apró ajándékok férnek, de így is komoly impulzus vásárlást generál egy-egy hűtőmágnes, matrica, tetoválás vagy mozgó kép.
– Ezen kívül gyakori promóciónk a „3-at fizet, 4-et kap”, amikor is a négy összekapcsolt Monte poharacska közül a negyedik ajándék. Egy másik, hasonló elven működő akciónk során 50 százalékkal nagyobb mennyiséget adunk: 6 poharat 4-nek az áráért – mondja Salamon Borbála, a Zott marketing managere.
A Monte márka, bár nem maradt hűtlen a tejalaphoz, sőt, a hűtöttséghez sem, tavaly mégis más kategóriában is szerencsét próbált. A Monte Drink egy visszazárható csomagolású, hűtött tejital, amely csokoládét és mogyorót is tartalmaz. Ami összeköti a krémdesszerttel, az egyrészről Monti kutyus, másrészről a kihelyezés: a Zott Hungaria minden partnerének azt ajánlja, hogy a tejdesszertek mellett találjanak neki helyet a hűtőpultokban.
Maximális íz – minimális kalória
A Maresi Foodbroker Kft. a német Campina termékeket forgalmazza a magyar piacon. A Campina Németországban vezető pozíciót tölt be, a magyar piacon azonban a hazai nagy gyártók kampányaival nem tud versenyezni. Ezért arra törekszik, hogy egyedi innovációkat vezessen be, amelyek megkülönböztető előnyöket kínálnak a vásárlók számára.
– Ilyen egyedi termékcsalád az Optiwell, amelyet a Campina 2004-ben vezetett be a magyar piacon – mondja Teveli Zsanett, a Maresi Foodbroker Kft. brand managere. – Az Optiwell-család jellemzője, hogy minden terméke alacsony kalóriatartalmú, a csökkentett zsír- és cukortartalom együtt jelenik meg, s a termékek csak gyümölcscukrot és kis mennyiségű édesítőszert tartalmaznak.
Az Optiwell-család a tejdesszertek kategóriájában pudingot kínál csokoládé- és vaníliaízben, valamint grízpudingot natúr és fahéjas ízben.
Jelenleg a magyar piacon az Optiwell egyedülállóan kínál 0,1 százalék zsírtartalmú pudingot, mely így optimális tejdesszert az egészséges életmódot követők számára, hangsúlyozza Teveli Zsanett.
Mivel jelenleg erős trend a wellness, azaz az egészséges életmód követése, a márkakommunikáció leginkább az Optiwell-család kommunikációját jelenti. A marketingkommunikációs formák közül jellemzően azokat alkalmazza a cég, amelynek során a márkának lehetősége van a fogyasztókkal való személyes találkozásra.
– Gyakran alkalmazott kommunikációs eszközeink a szórólapok, amelyekkel nem csupán a termékimázst akarjuk kommunikálni, hanem sokkal inkább hasznos információt szeretnénk nyújtani a vásárlóknak az Optiwellről – egészíti ki a képet Teveli Zsanett.
A márkaarculat kialakítását a Campina cég végzi, a cél mindig az egységes és markáns márkalogó, és a frappáns, de közben minden fontos információt elmondó szlogen, mely az Optiwell esetében: „Maximális íz – minimális kalória”.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >