Eger-Szekszárd Bikavér Párbaj Budapesten
Tizennyolc egri és tizenöt szekszárdi pincészet bikavérei mutatják meg a történelmi borfajta mai arcát az Eger-Szekszárd Bikavér Párbaj elnevezésű kóstolón pénteken a Corinthia Hotel Budapest báltermében.
A tokaji aszú után nagy valószínűséggel a bikavér a második legismertebb magyar borfajta a világban; népszerűségét annak is köszönheti, hogy ételek széles körével párosítható – emlékeztet a szervezők által az MTI-hez eljuttatott közlemény.
Bikavért csak két magyarországi borvidéken, Egerben és Szekszárdon lehet készíteni. Noha a termőtájak adottságai és részben a készítési előírások is eltérnek egymástól, abban osztozik az egri és a szekszárdi bikavér, hogy legalább négyféle szőlőfajtából készül, és több, egymásra épülő minőségi kategóriában jelenik meg.
A bortípus presztízsének emelésén sokat dolgoznak mindkét borvidék vezető termelői, akik hisznek ebben a történelmi borkategóriában, és úgy vélik, hogy ez a kékfrankosra épülő, komoly, de mégsem túl nehéz vörösbor megfelel a mai kor fogyasztói igényeinek – hangsúlyozzák a Bikavér Párbaj szervezői.
Az évről évre alakuló munka eredményét az egriek és a szekszárdiak idén is közösen mutatják be a fővárosban, az Eger-Szekszárd Bikavér Párbaj kóstolóján, melynek során ebben az évben már harminchárom egri és szekszárdi pince különböző évjáratú bikavéreit hasonlíthatják össze a látogatók.
A kiállítók teljes listáját és a belépőjegyekkel kapcsolatos információkat a www.bikaver-parbaj.hu honlapon találhatják meg az érdeklődők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot változtak a borfogyasztási szokások: ma már a könnyedebb, gyümölcsös vörösborokat vásároljuk szívesen
Az ünnepi asztalról nem hiányozhat egy palack kiváló vörösbor, amely…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >