Edukációs kampány indult a méhekért
A méhek védelmére, természetben betöltött szerepükre és a méz jótékony hatásaira hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület közös edukációs kampányában.
Az óvodásokat és kisiskolásokat célzó kampány rávilágít a méhek fontosságára és kulcsszerepükre a növények beporzásában. A méhészeti ágazat kiemelt fontosságú szektor, hiszen a méhek az ökoszisztéma nélkülözhetetlen láncszemei – szerepel az agrártárca sajtóirodájának hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében.
A kampány egyik eleme a rajzpályázat, amelyen részt vehet bármilyen óvodai csoport és általános iskolai osztály. Június 7-én éjfélig lehet pályázni a méhek életével, méhészkedéssel, a méz fogyasztásával kapcsolatos rajzzal. A sorsolás másnap lesz, ezen egy óvodás és egy általános iskolai osztály ötven-ötven kilogramm akácmézet, a csoport és osztály létszámának megfelelő mennyiségű Bolyhos és Szofi című mesekönyvet és Vidéki séta memóriajátékot kap.
Az Agrármarketing Centrum oldaláról már letölthető az óvodásokat és kisiskolásokat célzó Mézes-méhes kifestő is, amelyet több ezer példányban osztanak ki óvodákban és iskolákban.
Emellett az online térben egy négyrészes minisorozat indul júniusban Nyári Dia színésznő vezetésével. Az első részben Mézes Gergő közreműködésével a mézek fontosságáról, szerepéről, típusairól és fajtáiról, valamint az egészségre gyakorolt jótékony hatásairól tudhatunk meg információkat. A további részekben megismerhetjük a méhhotelek és a kaptárak működését, a méhek fenntartásának praktikáit, a mézes édességek készítésének titkát.
A mézkampányhoz dal is készült a gyermekek körében népszerű Alma együttes közreműködésével, ennek videóklipje hamarosan elérhető lesz a közösségi média felületein. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Júliusban a zöldebb fogyasztói döntésekért kampányol az Auchan
Az Auchan Magyarország 2025-ben is csatlakozik a globális Műanyagmentes július…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >Új, AXE Fine Fragrance kollekció: az illat, amit nem tudsz kiverni a fejedből!
2025-ben egy merész termékbevezetéssel, és egy nagyívű kampánnyal rukkolt elő…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: a szolgáltató szektor lendülete némileg ellensúlyozza az ipar akadozását
“A GKI frissen publikált konjunktúraindexe 2 ponttal csökkent a legutóbbi…
Tovább olvasom >Hogyan táplálkozzunk kánikulában? – a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének tanácsai
A nyár a lazítás, a nyaralás, a szabadtéri programok időszaka…
Tovább olvasom >ESET: pszichológiai manipulációval csalják csapdába a kiberbűnözők a felhasználókat adatszerzés céljából
Pszichológiai manipulációval (social engineering) csalják csapdába a kiberbűnözők a felhasználókat…
Tovább olvasom >