Edukációs kampány indult a méhekért
A méhek védelmére, természetben betöltött szerepükre és a méz jótékony hatásaira hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület közös edukációs kampányában.
Az óvodásokat és kisiskolásokat célzó kampány rávilágít a méhek fontosságára és kulcsszerepükre a növények beporzásában. A méhészeti ágazat kiemelt fontosságú szektor, hiszen a méhek az ökoszisztéma nélkülözhetetlen láncszemei – szerepel az agrártárca sajtóirodájának hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében.
A kampány egyik eleme a rajzpályázat, amelyen részt vehet bármilyen óvodai csoport és általános iskolai osztály. Június 7-én éjfélig lehet pályázni a méhek életével, méhészkedéssel, a méz fogyasztásával kapcsolatos rajzzal. A sorsolás másnap lesz, ezen egy óvodás és egy általános iskolai osztály ötven-ötven kilogramm akácmézet, a csoport és osztály létszámának megfelelő mennyiségű Bolyhos és Szofi című mesekönyvet és Vidéki séta memóriajátékot kap.
Az Agrármarketing Centrum oldaláról már letölthető az óvodásokat és kisiskolásokat célzó Mézes-méhes kifestő is, amelyet több ezer példányban osztanak ki óvodákban és iskolákban.
Emellett az online térben egy négyrészes minisorozat indul júniusban Nyári Dia színésznő vezetésével. Az első részben Mézes Gergő közreműködésével a mézek fontosságáról, szerepéről, típusairól és fajtáiról, valamint az egészségre gyakorolt jótékony hatásairól tudhatunk meg információkat. A további részekben megismerhetjük a méhhotelek és a kaptárak működését, a méhek fenntartásának praktikáit, a mézes édességek készítésének titkát.
A mézkampányhoz dal is készült a gyermekek körében népszerű Alma együttes közreműködésével, ennek videóklipje hamarosan elérhető lesz a közösségi média felületein. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
SIAL: fókuszban a fenntartható élvezet
A globális élelmiszeripar legfontosabb eseménye minden páros évben a SIAL,…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >Új kommunikációs kampányt indít a dm – A dm bátorít, hogy #egészenén legyek
Az #egészenén címmel a dm tizenkét országban indít egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >