Edukációs kampány indult a méhekért
A méhek védelmére, természetben betöltött szerepükre és a méz jótékony hatásaira hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület közös edukációs kampányában.
Az óvodásokat és kisiskolásokat célzó kampány rávilágít a méhek fontosságára és kulcsszerepükre a növények beporzásában. A méhészeti ágazat kiemelt fontosságú szektor, hiszen a méhek az ökoszisztéma nélkülözhetetlen láncszemei – szerepel az agrártárca sajtóirodájának hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében.
A kampány egyik eleme a rajzpályázat, amelyen részt vehet bármilyen óvodai csoport és általános iskolai osztály. Június 7-én éjfélig lehet pályázni a méhek életével, méhészkedéssel, a méz fogyasztásával kapcsolatos rajzzal. A sorsolás másnap lesz, ezen egy óvodás és egy általános iskolai osztály ötven-ötven kilogramm akácmézet, a csoport és osztály létszámának megfelelő mennyiségű Bolyhos és Szofi című mesekönyvet és Vidéki séta memóriajátékot kap.
Az Agrármarketing Centrum oldaláról már letölthető az óvodásokat és kisiskolásokat célzó Mézes-méhes kifestő is, amelyet több ezer példányban osztanak ki óvodákban és iskolákban.
Emellett az online térben egy négyrészes minisorozat indul júniusban Nyári Dia színésznő vezetésével. Az első részben Mézes Gergő közreműködésével a mézek fontosságáról, szerepéről, típusairól és fajtáiról, valamint az egészségre gyakorolt jótékony hatásairól tudhatunk meg információkat. A további részekben megismerhetjük a méhhotelek és a kaptárak működését, a méhek fenntartásának praktikáit, a mézes édességek készítésének titkát.
A mézkampányhoz dal is készült a gyermekek körében népszerű Alma együttes közreműködésével, ennek videóklipje hamarosan elérhető lesz a közösségi média felületein. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nők étterme
Különleges kampánnyal hívja fel a figyelmet a női vállalkozók szerepére…
Tovább olvasom >A fenntartható jövőért kampányol a SPAR Szlovéniában
„Ami körbejár, az összeköt” címmel indított új kampányt a SPAR…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >Ezek lettek most a legolcsóbb termékek a boltokban
Miközben a boltok polcain még mindig találunk olyan termékeket, amelyek…
Tovább olvasom >