Edukációs kampány indult a méhekért
A méhek védelmére, természetben betöltött szerepükre és a méz jótékony hatásaira hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület közös edukációs kampányában.
Az óvodásokat és kisiskolásokat célzó kampány rávilágít a méhek fontosságára és kulcsszerepükre a növények beporzásában. A méhészeti ágazat kiemelt fontosságú szektor, hiszen a méhek az ökoszisztéma nélkülözhetetlen láncszemei – szerepel az agrártárca sajtóirodájának hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében.
A kampány egyik eleme a rajzpályázat, amelyen részt vehet bármilyen óvodai csoport és általános iskolai osztály. Június 7-én éjfélig lehet pályázni a méhek életével, méhészkedéssel, a méz fogyasztásával kapcsolatos rajzzal. A sorsolás másnap lesz, ezen egy óvodás és egy általános iskolai osztály ötven-ötven kilogramm akácmézet, a csoport és osztály létszámának megfelelő mennyiségű Bolyhos és Szofi című mesekönyvet és Vidéki séta memóriajátékot kap.
Az Agrármarketing Centrum oldaláról már letölthető az óvodásokat és kisiskolásokat célzó Mézes-méhes kifestő is, amelyet több ezer példányban osztanak ki óvodákban és iskolákban.
Emellett az online térben egy négyrészes minisorozat indul júniusban Nyári Dia színésznő vezetésével. Az első részben Mézes Gergő közreműködésével a mézek fontosságáról, szerepéről, típusairól és fajtáiról, valamint az egészségre gyakorolt jótékony hatásairól tudhatunk meg információkat. A további részekben megismerhetjük a méhhotelek és a kaptárak működését, a méhek fenntartásának praktikáit, a mézes édességek készítésének titkát.
A mézkampányhoz dal is készült a gyermekek körében népszerű Alma együttes közreműködésével, ennek videóklipje hamarosan elérhető lesz a közösségi média felületein. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tíz magyar élelmiszergyártó mutatkozik be Japánban
Idén 10 magyar kiállítóval jelent meg az Agrármarketing Centrum (AMC)…
Tovább olvasom >A 4 éves Kifli a minimális rendelési érték csökkentésével ünnepel
Miközben a Kiflinél elfújják a gyertyákat a negyedik születésnapi tortán,…
Tovább olvasom >Összesen több mint 60 millió forint értékben vásárolhatnak be ingyen a Tesco játékának nyertesei
Nagyszabású nyereményjátékkal indítja az évet a Tesco, melynek során több…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >