Édességipar: veszített vonzerejéből Németország mint üzleti helyszín
A Német Édességipari Szövetség (BDSI) arra figyelmeztet, hogy a költségterhek egyre inkább telephelyválasztási, sőt létkérdéssé válnak a német édesipari vállalatok számára.
Ez elsősorban, bár nem kizárólag a nyersanyag-, energia- és logisztikai, illetve a telephelyhez kapcsolódó azon költségek elmúlt két évben tapasztalt erőteljes emelkedésének tudható be, amelyek Németországban már régóta az átlagosnál magasabbak voltak. Ide tartoznak az adók és vámok, a munkaerő költségei és a bürokratikus terhek, melyek mind fojtogatják a vállalatokat.
Az iparág számára különösen fontos kakaó- és cukorárak enyhülésének semmi jele. Tavaly a kakaó világpiaci ára „felrobbant” és több mint megháromszorozódott: a New York-i és a londoni tőzsdén időnként tonnánként több mint 10.000 euróért kereskedtek vele. Ezzel szemben az infláció 2024-ben jelentősen csökkent, és jelenleg 2,2 százalékon áll.
Dr. Mario Mundorf, a BDSI bérmegállapodásért felelős ügyvezető igazgatója szerint az édesipar több mint 200 vállalatának és 60 000 munkavállalójának érdekében a munkaadók a szakszervezettől azt várják, hogy a közelgő regionális bértárgyalásokon megmutassa arány- és realitásérzékét. A 9,9%-os béremelésre vonatkozó követelést a szakember irreálisnak és éppen ezért elképzelhetetlennek nevezte.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Boszniai vállalatnak adja el édességüzletágát a Podravka
A horvát Podravka élelmiszeripari vállalat szlovén leányvállalata, a Žito 8,6…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >