Édességipar: veszített vonzerejéből Németország mint üzleti helyszín
A Német Édességipari Szövetség (BDSI) arra figyelmeztet, hogy a költségterhek egyre inkább telephelyválasztási, sőt létkérdéssé válnak a német édesipari vállalatok számára.
Ez elsősorban, bár nem kizárólag a nyersanyag-, energia- és logisztikai, illetve a telephelyhez kapcsolódó azon költségek elmúlt két évben tapasztalt erőteljes emelkedésének tudható be, amelyek Németországban már régóta az átlagosnál magasabbak voltak. Ide tartoznak az adók és vámok, a munkaerő költségei és a bürokratikus terhek, melyek mind fojtogatják a vállalatokat.
Az iparág számára különösen fontos kakaó- és cukorárak enyhülésének semmi jele. Tavaly a kakaó világpiaci ára „felrobbant” és több mint megháromszorozódott: a New York-i és a londoni tőzsdén időnként tonnánként több mint 10.000 euróért kereskedtek vele. Ezzel szemben az infláció 2024-ben jelentősen csökkent, és jelenleg 2,2 százalékon áll.
Dr. Mario Mundorf, a BDSI bérmegállapodásért felelős ügyvezető igazgatója szerint az édesipar több mint 200 vállalatának és 60 000 munkavállalójának érdekében a munkaadók a szakszervezettől azt várják, hogy a közelgő regionális bértárgyalásokon megmutassa arány- és realitásérzékét. A 9,9%-os béremelésre vonatkozó követelést a szakember irreálisnak és éppen ezért elképzelhetetlennek nevezte.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
85 millió eurós beruházással bővíti németországi üzemét az Intersnack
Az Intersnack, Európa egyik vezető sós snackgyártója, 85 millió eurót…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >Németországban emelkedtek a nagykereskedelmi árak júniusban
Németországban júniusban gyorsult a nagykereskedelmi árak éves növekedése, havi összevetésben…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >Az amerikai fagylaltnap alkalmából akció indult vasárnap a Balatonnál
Ezer gombóc fagylaltkupont rejtenek el vasárnaptól a Balaton körül az…
Tovább olvasom >