Édességek a kölni ISM-en: drágulás és fellendülés
Az édességek bolti eladásának globális növekedése megint érdekessé teszi a kölni ISM-et, az Édesipari Termékek Nemzetközi Vásárát.2008. január 27–30. között 70 ország 1600 cégét várják a Rajna menti csarnokokba, tájékoztatta a sajtót Wolfgang Kranz, a Koelnmesse igazgatója októberben, a helyszínen. A kiállítók 80 százaléka külföldi.
Legnagyobb az érdeklődés Belgiumból, Hollandiából és Spanyolországból. A lengyel vállalatokat úgy említette, mint amelyek intenzíven kihasználják az ISM-et mint kereskedelmi platformot édességeik és édes rágcsálnivalóik számára.
A piaci helyzetről Hans Strohmeier számolt be, a Sweets Global Network nevű, müncheni szakmai szervezet igazgatója.
– Az édességek fogyasztói ára sok európai országban emelkedett az elmúlt hónapokban. Csak Nagy-Britanniában, Lengyelországban és Olaszországban maradtak el a 2007. nyári árak az egy évvel korábbiaktól – közölte az igazgató.
Az árakat a Nielsen tizenöt európai országban végzett exkluzív kutatása tárta fel a szervezet számára. A legnagyobb áremelkedést Finnországban (12 százalék) és Norvégiában (9) mérték.
Az alapanyagok és a szállítók esetenként extrém mértékű áremelése miatt érzékelhetően drágult az édesség Belgiumban, Németországban, Ausztriában és Svájcban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >