Édes borok bemutatóján szerepelt Madridban a magyar tokaji aszú
Természetes édes borok bemutatóján szerepelt Madridban a magyar tokaji aszú; a spanyol fővárosban a héten zajló Salón de Gourmets nemzetközi gasztronómiai vásárhoz kapcsolódó, egy-egy német, spanyol és magyar borvidéket bemutató borkóstolón Josep Roca, a többször is a világ legjobb éttermének választott El Celler de Can Roca sommelier-ja is méltatta a magyar borokat.
A kedd esti eseményen Spanyolország neves és elismert borszakértői, termelői, kereskedői valamint szakújságírói ismerhették meg a németországi Mosel, a spanyolországi Montilla és a magyar tokaji borvidék jellemzőit, termőterületeinek sajátosságait a madridi magyar nagykövetség szervezésében.
A szakemberek betekintést kaptak a térségek különböző természetes cukorfoknövelő eljárásaiba is, mint a fagyasztás, a szárítás, illetve a botritiszes érlelés, majd megkóstolhattak egy-egy ily módon készült borkülönlegességet is.
A bemutatón az édes borsort a német Egon Müller Scharzhof pincészetéből származó jégbor, a kizárólag árveréseken értékesített 1998-as Scharzhofberger Eiswein nyitotta, másodikként szerepelt a magyar Árvay Pincészet 2011-es Tokaji 6 puttonyos aszúja, zárásként pedig a spanyol Alvear pincészet következett a Pedro Ximenez Solera 1830 nevű borával.
A pincészetek a kóstolón az édes borok előtt egy-egy szárazborral kezdték a bemutatkozást.
Josep Roca a bemutató kezdetén „egyedi hármasnak” nevezte az összeállítást, az MTI-nek nyilatkozva pedig elmondta, hogy „lenyűgözőnek” tartja a magyar borokat. A tokaji borokról szólva a mögöttük rejlő több száz éves hagyományt, munkát, „ősi bölcsességet”, egyediséget emelte ki. Személyes kedvenceként az aszú mellett a hárslevelűt említette.
A testvéreivel közösen működtetett három Michelin-csillagos étterem borszakértője szerint a borászat fejlődésének kulcsa Magyarországon is a kistermelők elismerése és értékelése, valamint az édes borok mellett a külföldön kevésbé ismert magyar szárazborok gazdagságának bemutatása a világnak.
„Az Egon Müller egy ikon. (…) egy ilyen körben borokat bemutatni a mi kis családi pincénkkel fantasztikus élmény” – értékelte a kóstolót Árvay János borász, aki szerint egy ilyen eseményen a szakemberek nemcsak felfedezhetik a magyar borokat, hanem viszonyítási alapot is kapnak, jobban el tudják helyezni a palettán ebben az esetben a tokaji borokat.
„Nekünk az a feladatunk, hogy ha megismernek így egy estén keresztül egy bort, akkor kedvük legyen többet megismerni”. „Nem az a cél, hogy mi nagy mennyiségeket exportáljunk, hanem az, hogy ott legyünk bizonyos helyeken, (…) hogy egy tisztes étterem tartson Tokajit is” – fogalmazott Győri Enikő madridi magyar nagykövet az MTI-nek.
Arról is beszélt, hogy ehhez fontos olyan hiteles személyek megnyerése, mint Josep Roca vagy a magyar borokat a kóstolón bemutató Rafael Alonso sommelier, aki évekig vezette a spanyol Vega Sicilia vállalatcsoport tulajdonában lévő tokaji Oremus pincét.
A spanyol fővárosban a jelenleg zajló 31. Salón de Gourmets nemzetközi csúcsgasztronómiai kiállításon Magyarország önálló standdal is jelen van, ahol a magyar borok mellett például helyben készült kürtöskalácsot, mézeskalácsot, kézműves csokoládét, Unicumot, mangalicatermékeket kínálnak az érdeklődőknek.
A nagyszabású négynapos eseményre a szervezők 85 ezer embert várnak, akik összesen mintegy 35 ezer féle terméket kóstolhatnak meg. A rendezvény díszvendége ebben az évben Kanada. (Fehér Krisztina, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Több mint 15 ezer illegális turisztikai apartman működik Madridban
Több mint 15 ezer illegális turisztikai apartman működik Madridban –…
Tovább olvasom >Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét
Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Meghosszabbítottuk az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 verseny nevezési határidejét – így még 5 napig várjuk a nevezéseket!
2025-ben is indul a Trade magazin Inno d’Or – Év…
Tovább olvasom >Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >