Eddig is borsos árat kértek érte, de most még drágább lesz a tojás
Magyarországon a ketreces tartásból származó étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára darabonként 37,25 forint volt 2022 első harmincegy hetében, ami 34,9 százalékkal haladta meg a 2021. év azonos időszakának átlagárát. A mélyalmos étkezési tojás (M+L) csomagolóhelyi ára 41,02 forint/darab volt ugyanekkor, ez 39,3 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőtti átlagárnál.

A KSH adatai alapján Magyarországon a tojás 37,5 százalékkal drágult egy év alatt. (Fotó: Pixabay)
Az Amerikai Egyesült Államok agrárminisztériumának (USDA) júliusban megjelent előrevetítése szerint az USA tojástermelése 3,9 százalékkal csökkenhet 2022 harmadik negyedévében az előző év azonos időszakához képest, éves szinten 2,8 százalékos mérséklődés várható – derül ki az AKI legfrissebb jelentéséből. Az egy főre jutó tojásfogyasztás előreláthatóan 2022 harmadik negyedévében 1,6 százalékkal, míg a teljes évben 1,1 százalékkal lehet alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) tojás- és tojástermékimportja 21,9 százalékkal 8 ezer tonnára csökkent 2022. január-májusban az előző év azonos periódusához képest. Az import 57 százaléka Ukrajnából (+6,6 százalék) és 12 százaléka az USA-ból (+63 százalék) származott. Amíg az ukrán import január–márciusban mindösszesen 334 tonna volt, addig áprilisban 1265, májusban 2976 tonna tojás és tojástermék érkezett – írja az Agrárszektor.
Kapcsolódó cikkeink
NAV: kivontak a forgalomból több tonna zöldséget, amit rovarölő mellett szállítottak
Több tonnányi zöldséget vontak ki a forgalomból, mert rovarölő szert…
Tovább olvasom >Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >