Ecset helyett kávé, vászon helyett kreatív papír
Sikerrel zárult a NESCAFÉ® Dolce Gusto® és a Papyrus Hungária Zrt. által kiírt, két hónapon át tartó kreatív alkotói pályázat. A nagy érdeklődést kiváltó megmérettetésre beküldött pályaművekből a közönség előszavazását követően, Agatha Ruiz de la Prada elnöklésével felálló neves szakmai zsűri választotta ki a legjobbakat.
A NESCAFÉ® Dolce Gusto® Magyarországon kreatív alkotói pályázattal ünnepelte új NESCAFÉ® Dolce Gusto® Agatha Ruiz de la Prada Dots kollekciójának piacra dobását. Az Agatha Ruiz de la Prada által megálmodott kávéfőző gép volt az ihletője a „Kreatívok Harca” pályázatnak, melyhez a Papyrus Hungária Zrt. is betársult, kreatív papírjait adva a nemes megmérettetéshez.
A kreatív pályázatot meghirdetők célja az volt, hogy lehetőséget biztosítsanak a tehetséges művészeknek egy hazai, nemzetközi színvonalú kreatív versenyen való megmérettetésre. A kiírók 3 kategóriában várták a pályaműveket: diák, ügynökség és autonóm művész.
A két hónapon át tartó pályázatra nevezőknek nem kellett mást tenniük, mint a „Kávé nem csak fekete, a papír nem csak fehér” témára elkészíteni kreatív műveiket, és azt a www.facebook.com/NESCAFEdolcegustoHungary Facebook oldalon közönség szavazásra bocsátani.
A képekre leadott közönség szavazatok alapján, mind három kategóriában a 10-10-10 legtöbb szavazatot gyűjtő pályázat közül szakmai zsűri választotta ki a legjobb pályaműveket.
Az alkotásokat Agatha Ruiz de la Prada, divattervező; Tóth Bori, divattervező; Auth Attila, grafikus mester; Román Balázs, a Kreatív főszerkesztője; Szilva Mónika, a Nestlé Hungária Kft. marketingigazgatója, és Dan Andersson, a Papyrus AB alelnöke értékelte.
A különböző művészeti és szakmai színtereken mozgó szakemberek más-más látószögből értékelték a pályaműveket, ám leginkább a letisztult képi világú, a tervező egyéniségét leginkább megmutató, egyedi megközelítéseket díjazták.
„Számomra az a legnagyobb kihívás, hogy az ipari tárgyak, design termékek esetében is meg tudjam mutatni a saját személyiségemet, hogy érezhető legyen az a művészi és emberi világ, amit képviselek. Tervezőként ez egy kreatív játék, de egyben nagyon nagy energiát és odafigyelést igényelő munka is. Az egyedileg készített tárgyak mindig sokkal inkább magukon viselik alkotójuk személyiségjegyeit. Ezért érdemes megmérettetnie magát minden fiatal művésznek ilyen vagy ehhez hasonló versenyeken, hisz azt soha sem tudhatjuk előre, hogy melyik alkotásunk fut majd be.” – üzente a pályázóknak, és minden kreatív szakembernek Agatha Ruiz de la Prada, a zsűri elnöke.
„Érdemes minden kreatív megmozduláshoz csatlakozni, mely tét nélkül, szabadon megmozgatja a tervezői agyunkat. Amikor saját örömünkre engedhetjük szabadjára kreatív gondolatainkat, az a legjobb és egyben legnehezebb dolog a világon. Erre az erőpróbára mindenkinek szüksége van. Ezek a megmérettetések arra tanítanak, hogy ne fogadjuk el a világot olyannak amilyen, merjük a saját szemüvegünkön nézni és szeretni azt. A divatra ugyanez a szabály érvényes.” – egészítette ki Tóth Bori, divattervező.
„A Kreatívok Harca pályázat nagy lehetőség a kreativitás határainak feszegetésére, a Papyrus Specials választékának megismerésére és nem utolsósorban szép nyeremények és szakmai elismerés szerzésére.” – méltatta a versenyt Dan Andersson, a Papyrus AB alelnöke.
„A NESCAFÉ® Dolce Gusto® kávégépek nem csak a kávé, hanem a dizájn szerelmesei számára is a legjobb választást jelentik. A készülékek közül forma, szín és minta alapján is válogathatnak, sőt a márka időről időre különleges, egyedi, designer darabokkal is jelentkezik. A 15 bar nyomásra képes gépekkel a kapszulákba zárt minőségi alapanyagokból kávéházi minőségű kávé, kakaó vagy forró csoki készíthető, a formatervezett gépek közül pedig minden háztartásba kiválaszthatjuk a leginkább odaillő darabot, ami színt visz a kávézásba és inspirációt még a szürke hétköznapokba is!” – tette hozzá Szilva Mónika, a Nestlé Hungária Kft. marketingigazgatója.
„A kávé nem csak fekete, a papír nem csak fehér” pályázat első helyezettjei mind a három kategóriában egy-egy NESCAFÉ® Dolce Gusto® Agatha Ruiz de la Prada Dots gépet és egész évre elegendő kapszula készletet kaptak jutalmul kreativitásukért. Az ügynökségi kategóriában az összesített pontszámok alapján 2. és 3. helyre került pályázók a kávéfőző gép mellé 6, ill. 3 hónapra elegendő mennyiségű kapszula készletet vihettek haza magukkal.
Nyertesek:
A. Diák kategória
Kovácsik Bence- kaleidoscope
B. Ügynökségi kategória
1. helyezett: Beflex-coffe plate
2. helyezett: Beflex-colors
3. helyezett: Koz- Papyrus competition 1.
C. Autonóm alkotó kategória:
Horváth Szabina- Mázli- made with coffe, brush and paper
A Moholy- Nagy Művészeti Egyetem, a legtöbb pályaművet beküldő iskola, szintén különdíjban részesült.
A NESCAFÉ® Dolce Gusto® a legjobb 12 alkotást felhasználva készítette el 2013-as naptárát.
A pályázatra érkezett pályaművek megtekinthetők:
www.facebook.com/NESCAFEdolcegustoHungary
www.facebook.com/papyrushungaria
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >