Ebből a vállalkozásból csinálna nemzetközi franchise-t az első hazai McDonald’s tulajdonosa
Egy családi cégnek indult közösségi kert modellt vinne az európai piacra a korábbi McDonald’s Marketing Board Elnök, Kercsmár András, aki több évtizedes tapasztalatait becsatornázva, a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.
Az első hazai, franchise-alapon működő McDonald’s tulajdonosa a MyFarm közösségi kertekben szerzett tulajdonrészt a napokban. A MyFarm egy közösségi-jótékonykodás fókuszú projektként indult 5-6 évvel ezelőtt, az alapító Kövesdi Gábor először csak az édesapjának szeretett volna munkahelyet teremteni azzal, hogy előfizetéses rendszerben árult és szállított ki vegyszermentesen termelt háztáji zöldséget és gyümölcsöt. Náluk a termék nem a zöldség, hanem a föld: egy parcella, amit a szezonra bérelhet ki a vásárló. A gazdák ezen a földön megtermelik a zöldséget, amit aztán heti vagy havi rendszerességgel kiszállít a cég. A kosárközösség mára öt MyFarm-kertet működtet országszerte, kvázi franchise modellben.
Az évek során egyre többen csatlakoztak Gáborékhoz, egyre jobban futott a MyFarm, a befektetők is elkezdték körbeudvarolni a céget. Az első nagyágyú, aki beszállt, Balogh Petya volt, akit az RTL Klub Cápák között műsorából is ismerhetünk, az angyalbefeketető a Brancsközösség után Kövesdi Gábor második vállalkozásásának is bizalmat szavazott – a szakember korábban soha nem fektetett még be egy startupper két cégébe is.
A következő csatlakozó pedig a hazai franchise-veterán Kercsmár András, az első hazai, franchise-alapon működő McDonald’s tulajdonosa. Kercsmár 2018-ben adta el érdekeltségeit a magyar Meki-piacon azóta tanácsadóként és befektetőként mozog a franchise-világban. Az üzletember közel 25 éves McDonald’s-os pályafutása alatt a McDonald’s Marketing Board Elnöke is volt, tapasztalatát becsatornázva a nemzetközi franchise kiépítése mellett a marketingben is segíti a MyFarm csapatát.
Nem családi vállalkozást építünk, a milliárdos forgalom a cél, jelölte ki az új irányt a befektető a Forbes-nak nyilatkozva. A cél nemzetközi piacra törni, ehhez egy modellváltáson is túl kell esnie a cégnek. Jelenleg a gazdák szállítják ki a termékeiket, ezt fogja felváltani egy, a MyFarm franchise által biztosított logisztikai rendszer. A szolgáltatások skálázása és a franchise-modell mellett egy közös minőség-garancia programot is kidolgoznak, ami a vevők számára egy sokkal biztonságosabb előfizetési modellt kínál majd. Ezt a MyFarm a franchiserek termelés-technológiai fejlesztésével is megtámogatja majd.
Az európai terjeszkedés kapcsán elsőként keresleti (vevők) oldalról Szlovákia, Szlovénia és Ausztria jöhet szóba, míg a kínálat (gazdák) oldaláról egyelőre szlovákiai partnerekkel keresi az együttműködést a MyFarm csapata, amely a hazai gazdahálózatát is tovább bővítené.
A befektetések növekedésével együtt a MyFarm-csapat is bővült, a szintén Forbes-sztori Smapp Lab-ből ismert Bereczki Annát igazolták le a franchise kiépítésére és a terjeszkedés menedzselésére.
Kapcsolódó cikkeink
A fenntarthatóbb marhahús-előállítás érdekében együttműködik a Syngenta, a McDonald’s s a Lopez Foods
A McDonald’s, a Syngenta North America és a Lopez Foods…
Tovább olvasom >Donald Trump sült krumplit árul – A nap videója
Amerikai álom! A videóért katt a képre!
Tovább olvasom >Mond szépen: á! – A nap videója
Régen a reklámiskolákban azt tanították, nem jó reklám az, ahol…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >