E-kereskedők a fogyasztóvédők fókuszában
Idén az e-kereskedelem kerül a fogyasztóvédelem fókuszába – tájékoztatta a sajtót Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára. Meglátása szerint robbanásszerűen növekszik az internetes kereskedelem, meghatározóvá válik a digitalizáció, ezért a kellő időben meghozott szabályokkal szeretnék védeni a fogyasztókat, a tisztességes vállalkozásokat.
A vizsgálatok középpontjában lesz egyebek mellett, hogy a webes kereskedők megfelelően tájékoztassák a neten a fogyasztókat, például az elállási lehetőség részleteiről. Az államtitkár szerint a fogyasztóvédelmi hatóság nem a büntetésre, hanem a konzultációra törekszik a vállalkozásokkal. Ennek megfelelően a 2017. január 1-jén hatályba lépő fogyasztóvédelmi törvény alapján továbbra is elsőre figyelmeztet a fogyasztóvédelmi hatóság, és felhívják a kiskereskedők figyelmét arra, hogy kísérjék figyelemmel a módosult szabályokat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >