E-kereskedők a fogyasztóvédők fókuszában
Idén az e-kereskedelem kerül a fogyasztóvédelem fókuszába – tájékoztatta a sajtót Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára. Meglátása szerint robbanásszerűen növekszik az internetes kereskedelem, meghatározóvá válik a digitalizáció, ezért a kellő időben meghozott szabályokkal szeretnék védeni a fogyasztókat, a tisztességes vállalkozásokat.
A vizsgálatok középpontjában lesz egyebek mellett, hogy a webes kereskedők megfelelően tájékoztassák a neten a fogyasztókat, például az elállási lehetőség részleteiről. Az államtitkár szerint a fogyasztóvédelmi hatóság nem a büntetésre, hanem a konzultációra törekszik a vállalkozásokkal. Ennek megfelelően a 2017. január 1-jén hatályba lépő fogyasztóvédelmi törvény alapján továbbra is elsőre figyelmeztet a fogyasztóvédelmi hatóság, és felhívják a kiskereskedők figyelmét arra, hogy kísérjék figyelemmel a módosult szabályokat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >