E-kereskedők a fogyasztóvédők fókuszában
Idén az e-kereskedelem kerül a fogyasztóvédelem fókuszába – tájékoztatta a sajtót Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkára. Meglátása szerint robbanásszerűen növekszik az internetes kereskedelem, meghatározóvá válik a digitalizáció, ezért a kellő időben meghozott szabályokkal szeretnék védeni a fogyasztókat, a tisztességes vállalkozásokat.
A vizsgálatok középpontjában lesz egyebek mellett, hogy a webes kereskedők megfelelően tájékoztassák a neten a fogyasztókat, például az elállási lehetőség részleteiről. Az államtitkár szerint a fogyasztóvédelmi hatóság nem a büntetésre, hanem a konzultációra törekszik a vállalkozásokkal. Ennek megfelelően a 2017. január 1-jén hatályba lépő fogyasztóvédelmi törvény alapján továbbra is elsőre figyelmeztet a fogyasztóvédelmi hatóság, és felhívják a kiskereskedők figyelmét arra, hogy kísérjék figyelemmel a módosult szabályokat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kasszanélküli boltot nyitott a Lekkerland a frankfurti repülőtéren
A Lekkerland megnyitotta Németország első kasszanélküli repülőtéri üzletét a Frankfurti…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia alapú árelőrejelző rendszert vezet be a Walmart
A kiskereskedelmi óriás a Helios AI szoftverét fogja használni a…
Tovább olvasom >Funkcionális italgyártóban szerzett kisebbségi részesedést a Constellation Brands
A Constellation Brands kisebbségi részesedést vásárolt a Hiyo nevű funkcionális,…
Tovább olvasom >