E-kereskedelmi elemzőeszköz a Nielsentől
Egy évvel ezelőtt indult A Nielsen Brandbank E-commerce Insight szolgáltatása, mely lehetővé teszi a gyártók számára, hogy teljes körűen kövessék és elemezzék brandjeik megjelenését, teljesítményét az online boltokban. Az elmúlt év fejlesztéseiről és tapasztalatairól beszélgettünk Járai Richarddal, a Brandbank termékfejlesztésért felelős vezetőjével.
– Mielőtt belevágnánk az új funkciók ismertetésébe, mi is pontosan az E-commerce Insight szolgáltatás?
– A Nielsen Brandbank az alapvető termékadatoktól a kulcsfontosságú képeken át a személyre szabott művészi képbeállításokig létrehozza azt a digitális tartalmat az adott termékről, amellyel a márkák biztosítani tudják az online értékesítéshez elengedhetetlen minőségi megjelenést. Ezeket az online tartalmakat használják a kereskedők.
Az E-commerce Insight lényege, hogy beszállítók a saját termékeiket, azok elérhetőségét, árát és egyéb információit tudják követni az online térben. Tehát meg tudják például nézni, hogy az általuk forgalmazott termékek közül mi az, ami be van listázva egy adott online kereskedő választékába, és mi az, ami adott pillanatban ténylegesen elérhető.
A szolgáltatás segítségével kiszűrhetők a hiányosan használt tartalmak is, ellenőrizheti a fotókat, reklámkampányokhoz tartozó szezonális információkat.
Keresési feltételek
Járai Richárd termékfejlesztésért felelős vezető kiemelte, hogy a fontos szempont, hogy kulcsszavas keresés esetén miként jelenik meg az adott termék:
– A legtöbb vásárló nem egy adott márkára, hanem termékcsoportra vagy névre keres rá az adott online boltban. Az online bolt is úgy működik, mint a fizikai üzletek polcain megjelenő termékek. Szemmagasságban, vagy alul található a termék? Ugyanígy a E-commerce Insight segítségével is meg tudja nézni, hogy ha az adott vásárló egy termékcsoportra keres rá a kereskedő weboldalán, akkor hányadik találatként jön föl a terméke. Például chipsek esetén egy nagyobb kereskedő weboldalán akár több száz találat is lehet, és az első oldalon 10-20 termék jön föl, márpedig a legtöbb vásárló ha nem konkrét márkát keres, akkor az első néhány lapon elérhető termékek közül választ.
Ha valaki elfogadja, hogy ma már az FMCG-ben is komolyan kell venni az e-kereskedelmet, és elkezdi követni a tartalmait és a konkurens termékeket az E-commerce Insightban, akkor olyan mélységekig tud leásni, olyan összefüggésre fog rájönni, melyek meghatározzák a cége következő üzleti lépéseit. A rendszernek most élesedik a 2.0-ás verziója, melyben lesz egy funkció, amivel összetett elemzéseket tudunk végezni. Ez azt jelenti, hogy különböző karakterisztikákat egymáshoz tudja hasonlítani a szállító. Megnézheti például, hogy az értékesítés volumene vagy az elérhetőség hogyan változott mondjuk a karácsonyi promóció függvényében.
Folyamatos fejlesztés
– Az elmúlt egy év alatt, míg eljutottak a 2.0-ás verzióig, milyen utat jártak be?
– Már az elején, az indulásnál felhívtuk a rendszert használó szállítók figyelmét arra, hogy minden olyan tapasztalatot, ötletet osszanak meg velünk, amely felmerül a szolgáltatás használata közben. Ilyen visszajelzés alapján került a rendszerbe a több szintű csoportosítás. Ezt az új verzióban úgy oldottuk meg, hogy a termékcsoportokat tagekkel láttuk el, így hozhatóak létre egymást átfedő csoportok.
Megpróbáltuk úgy kialakítani a szolgáltatási szinteket, hogy azoknak is megfeleljen, akiknek van egy e-commerce csapata, vagy van egy e-commerce menedzsere, aki önmagában kezeli a szolgáltatást, de jó legyen azoknak is, akiknél ezt egy trade marketinges vagy brandmenedzser kezeli.
A visszajelzések nagyon pozitívak, azt látjuk, hogy aki elkezdi használni a szolgáltatást onnantól egy folyamatos interakcióban marad velünk, bővíti az érdeklődési körét, más információkat más formában is szeretne látni. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiberbiztonság = üzleti érdek
A digitalizáció mindennapjaink szerves részévé vált, ám a technológiai fejlődés…
Tovább olvasom >Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >