E-kereskedelmi akciótervet dolgoz ki a német kormány
Robert Habeck német gazdasági miniszter e-kereskedelmi akcióterv kidolgozásába kezdett, mellyel a kormány célja egyenrangú teret biztosítani az online kiskereskedőknek és az olyan ázsiai platformoknak, mint a Shein és a Temu.
A minisztérium szóvivője hangsúlyozta, hogy az EU-s és az EU-n kívüli online kereskedőknek egyenlő esélyek járnak. Mint azt néhány hónapja az Ecommerce Europe nyílt levélben jelezte, ebben kulcsszerep jut a jelenlegi szabályok érvényesítésének.
Következetességre van szükség
Amikor az akciótervről kérdezték, Habeck szóvivője kijelentette:
– Alapvető fontosságú, hogy a meglévő jogszabályokat a harmadik országbeli kereskedőkkel ugyanolyan következetesen betartassuk, mint az uniós kereskedőkkel .
Ide tartoznak a termékbiztonságra, a környezetvédelemre és a fogyasztóvédelemre vonatkozó előírások, valamint a vám- és adótörvények. A minisztérium azt reméli, hogy konkrét intézkedésekkel minden piaci szereplő számára tisztességes versenyfeltételeket tud biztosítani, ám a cselekvési terv részletei egyelőre nem nyilvánosak.
A Capital szerint az elmúlt hónapokban már folytak tárgyalások a tagállamokkal, az Európai Bizottsággal és az Európai Parlamenttel, valamint állítólag a Sheinnel és a Temuval is.
Célkeresztben a Shein és a Temu
A Shein és Temu az elmúlt hónapokban több európai országban, köztük Németországban is össztűz alá került. Februárban a Handelsverband Deutschland (HDE) szólította fel a politikusokat, hogy szigorúbban lépjenek fel a Kínából származó olcsó piacterek ellen. Idén tavasszal német fogyasztóvédelmi szervezetek vádolták tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal a Temut, amit a kínai technológiai óriás PDD Holdings gyorsan növekvő nemzetközi e-kereskedelmi ága visszautasított.
Népszerű platformok
Ennek ellenére a platformok népszerűek a német vásárlók körében. Egy kutatásból kiderült, hogy tavaly tavasszal a fogyasztók 43%-a vásárolt már a kettő közül valamely platformon.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >