E-kereskedelmi akciótervet dolgoz ki a német kormány
Robert Habeck német gazdasági miniszter e-kereskedelmi akcióterv kidolgozásába kezdett, mellyel a kormány célja egyenrangú teret biztosítani az online kiskereskedőknek és az olyan ázsiai platformoknak, mint a Shein és a Temu.
A minisztérium szóvivője hangsúlyozta, hogy az EU-s és az EU-n kívüli online kereskedőknek egyenlő esélyek járnak. Mint azt néhány hónapja az Ecommerce Europe nyílt levélben jelezte, ebben kulcsszerep jut a jelenlegi szabályok érvényesítésének.
Következetességre van szükség
Amikor az akciótervről kérdezték, Habeck szóvivője kijelentette:
– Alapvető fontosságú, hogy a meglévő jogszabályokat a harmadik országbeli kereskedőkkel ugyanolyan következetesen betartassuk, mint az uniós kereskedőkkel .
Ide tartoznak a termékbiztonságra, a környezetvédelemre és a fogyasztóvédelemre vonatkozó előírások, valamint a vám- és adótörvények. A minisztérium azt reméli, hogy konkrét intézkedésekkel minden piaci szereplő számára tisztességes versenyfeltételeket tud biztosítani, ám a cselekvési terv részletei egyelőre nem nyilvánosak.
A Capital szerint az elmúlt hónapokban már folytak tárgyalások a tagállamokkal, az Európai Bizottsággal és az Európai Parlamenttel, valamint állítólag a Sheinnel és a Temuval is.
Célkeresztben a Shein és a Temu
A Shein és Temu az elmúlt hónapokban több európai országban, köztük Németországban is össztűz alá került. Februárban a Handelsverband Deutschland (HDE) szólította fel a politikusokat, hogy szigorúbban lépjenek fel a Kínából származó olcsó piacterek ellen. Idén tavasszal német fogyasztóvédelmi szervezetek vádolták tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal a Temut, amit a kínai technológiai óriás PDD Holdings gyorsan növekvő nemzetközi e-kereskedelmi ága visszautasított.
Népszerű platformok
Ennek ellenére a platformok népszerűek a német vásárlók körében. Egy kutatásból kiderült, hogy tavaly tavasszal a fogyasztók 43%-a vásárolt már a kettő közül valamely platformon.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Közös tisztítószercsomagokat kínál a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban
Stratégiai együttműködésre lép a Vileda és a Dr. Beckmann Németországban…
Tovább olvasom >Fulfilment szolgáltatást vezet be Európában az AliExpress
Új logisztikai szolgáltatást indít Európában az AliExpress Local+ néven, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >