E-kereskedelmi akciótervet dolgoz ki a német kormány
Robert Habeck német gazdasági miniszter e-kereskedelmi akcióterv kidolgozásába kezdett, mellyel a kormány célja egyenrangú teret biztosítani az online kiskereskedőknek és az olyan ázsiai platformoknak, mint a Shein és a Temu.
A minisztérium szóvivője hangsúlyozta, hogy az EU-s és az EU-n kívüli online kereskedőknek egyenlő esélyek járnak. Mint azt néhány hónapja az Ecommerce Europe nyílt levélben jelezte, ebben kulcsszerep jut a jelenlegi szabályok érvényesítésének.
Következetességre van szükség
Amikor az akciótervről kérdezték, Habeck szóvivője kijelentette:
– Alapvető fontosságú, hogy a meglévő jogszabályokat a harmadik országbeli kereskedőkkel ugyanolyan következetesen betartassuk, mint az uniós kereskedőkkel .
Ide tartoznak a termékbiztonságra, a környezetvédelemre és a fogyasztóvédelemre vonatkozó előírások, valamint a vám- és adótörvények. A minisztérium azt reméli, hogy konkrét intézkedésekkel minden piaci szereplő számára tisztességes versenyfeltételeket tud biztosítani, ám a cselekvési terv részletei egyelőre nem nyilvánosak.
A Capital szerint az elmúlt hónapokban már folytak tárgyalások a tagállamokkal, az Európai Bizottsággal és az Európai Parlamenttel, valamint állítólag a Sheinnel és a Temuval is.
Célkeresztben a Shein és a Temu
A Shein és Temu az elmúlt hónapokban több európai országban, köztük Németországban is össztűz alá került. Februárban a Handelsverband Deutschland (HDE) szólította fel a politikusokat, hogy szigorúbban lépjenek fel a Kínából származó olcsó piacterek ellen. Idén tavasszal német fogyasztóvédelmi szervezetek vádolták tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal a Temut, amit a kínai technológiai óriás PDD Holdings gyorsan növekvő nemzetközi e-kereskedelmi ága visszautasított.
Népszerű platformok
Ennek ellenére a platformok népszerűek a német vásárlók körében. Egy kutatásból kiderült, hogy tavaly tavasszal a fogyasztók 43%-a vásárolt már a kettő közül valamely platformon.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Ismét bírságolták a Sheint: megtévesztő zöld állítások miatt lépett az olasz versenyhivatal
Újabb pénzügyi szankcióval sújtották a kínai alapítású fast fashion óriást,…
Tovább olvasom >Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Ismét bírságolták a Sheint: megtévesztő zöld állítások miatt lépett az olasz versenyhivatal
Újabb pénzügyi szankcióval sújtották a kínai alapítású fast fashion óriást,…
Tovább olvasom >Nem minden boltban használható a 30 ezer forintos nyugdíjas élelmiszer-utalvány
Szeptember 1. és október 15. között kézbesítik azt a 30…
Tovább olvasom >