E-kereskedelmi akciótervet dolgoz ki a német kormány

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 09. 10. 09:35

Robert Habeck német gazdasági miniszter e-kereskedelmi akcióterv kidolgozásába kezdett, mellyel a kormány célja egyenrangú teret biztosítani az online kiskereskedőknek és az olyan ázsiai platformoknak, mint a Shein és a Temu.

A minisztérium szóvivője hangsúlyozta, hogy az EU-s és az EU-n kívüli online kereskedőknek egyenlő esélyek járnak. Mint azt néhány hónapja az Ecommerce Europe nyílt levélben jelezte, ebben kulcsszerep jut a jelenlegi szabályok érvényesítésének.

Következetességre van szükség

Amikor az akciótervről kérdezték, Habeck szóvivője kijelentette:

– Alapvető fontosságú, hogy a meglévő jogszabályokat a harmadik országbeli kereskedőkkel ugyanolyan következetesen betartassuk, mint az uniós kereskedőkkel .

Ide tartoznak a termékbiztonságra, a környezetvédelemre és a fogyasztóvédelemre vonatkozó előírások, valamint a vám- és adótörvények. A minisztérium azt reméli, hogy konkrét intézkedésekkel minden piaci szereplő számára tisztességes versenyfeltételeket tud biztosítani, ám a cselekvési terv részletei egyelőre nem nyilvánosak.

A Capital szerint az elmúlt hónapokban már folytak tárgyalások a tagállamokkal, az Európai Bizottsággal és az Európai Parlamenttel, valamint állítólag a Sheinnel és a Temuval is.

Célkeresztben a Shein és a Temu

A Shein és Temu az elmúlt hónapokban több európai országban, köztük Németországban is össztűz alá került. Februárban a Handelsverband Deutschland (HDE) szólította fel a politikusokat, hogy szigorúbban lépjenek fel a Kínából származó olcsó piacterek ellen. Idén tavasszal német fogyasztóvédelmi szervezetek vádolták tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal a Temut, amit a kínai technológiai óriás PDD Holdings gyorsan növekvő nemzetközi e-kereskedelmi ága visszautasított.

Népszerű platformok

Ennek ellenére a platformok népszerűek a német vásárlók körében. Egy kutatásból kiderült, hogy tavaly tavasszal a fogyasztók 43%-a vásárolt már a kettő közül valamely platformon.

Ecommerce News

Kapcsolódó cikkeink