E-kereskedelmi akciótervet dolgoz ki a német kormány
Robert Habeck német gazdasági miniszter e-kereskedelmi akcióterv kidolgozásába kezdett, mellyel a kormány célja egyenrangú teret biztosítani az online kiskereskedőknek és az olyan ázsiai platformoknak, mint a Shein és a Temu.
A minisztérium szóvivője hangsúlyozta, hogy az EU-s és az EU-n kívüli online kereskedőknek egyenlő esélyek járnak. Mint azt néhány hónapja az Ecommerce Europe nyílt levélben jelezte, ebben kulcsszerep jut a jelenlegi szabályok érvényesítésének.
Következetességre van szükség
Amikor az akciótervről kérdezték, Habeck szóvivője kijelentette:
– Alapvető fontosságú, hogy a meglévő jogszabályokat a harmadik országbeli kereskedőkkel ugyanolyan következetesen betartassuk, mint az uniós kereskedőkkel .
Ide tartoznak a termékbiztonságra, a környezetvédelemre és a fogyasztóvédelemre vonatkozó előírások, valamint a vám- és adótörvények. A minisztérium azt reméli, hogy konkrét intézkedésekkel minden piaci szereplő számára tisztességes versenyfeltételeket tud biztosítani, ám a cselekvési terv részletei egyelőre nem nyilvánosak.
A Capital szerint az elmúlt hónapokban már folytak tárgyalások a tagállamokkal, az Európai Bizottsággal és az Európai Parlamenttel, valamint állítólag a Sheinnel és a Temuval is.
Célkeresztben a Shein és a Temu
A Shein és Temu az elmúlt hónapokban több európai országban, köztük Németországban is össztűz alá került. Februárban a Handelsverband Deutschland (HDE) szólította fel a politikusokat, hogy szigorúbban lépjenek fel a Kínából származó olcsó piacterek ellen. Idén tavasszal német fogyasztóvédelmi szervezetek vádolták tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal a Temut, amit a kínai technológiai óriás PDD Holdings gyorsan növekvő nemzetközi e-kereskedelmi ága visszautasított.
Népszerű platformok
Ennek ellenére a platformok népszerűek a német vásárlók körében. Egy kutatásból kiderült, hogy tavaly tavasszal a fogyasztók 43%-a vásárolt már a kettő közül valamely platformon.
Ecommerce News
Kapcsolódó cikkeink
Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból
Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok…
Tovább olvasom >Kisebb lábnyom, nagyobb hatás
Az e-kereskedelem térnyerése az elmúlt években alapjaiban formálta át a…
Tovább olvasom >Nagykereskedelmi trendek 2024 után: Tech, AI, fenntarthatóság…
A nagykereskedelmi iparág jelentős átalakuláson megy keresztül, amelyet a változó fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/10. száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 168 oldalon jelent meg. Alább, a levél…
Tovább olvasom >TheVR Mekis kedvence: influenszer ihlette menü a McDonald’s-ban
Október 14-től Magyarországon is elérhetővé válik a McDonald’s új, TheVR…
Tovább olvasom >Rekordmagasságba emelkedett a vaj ára Európában: kihívások előtt a pékségek és cukrászdák
Európában történelmi rekordot döntött a vaj ára, ami komoly kihívások…
Tovább olvasom >