E-kereskedelem: a cseh és a szlovák webáruházak lenyomják a hazaiakat

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 01. 19. 11:47

Elkerülhetetlen lépés, hogy a magyar webáruházak külföldön terjeszkedjenek – ez hangzott el a Magyar Marketing Fesztivál e-commerce termének az egyik előadásán.

A piac 4,5-szöröse a hazainak

Ezt Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője tartotta. A Shoptet regionális szereplő, webáruház-motort működtet, nem is rosszul: 32 ezer webshop üzemel a rendszerükön keresztül, köztük olyanok is, mint a Mall. Ezek éves szinten ezermilliárd forintos forgalmat bonyolítanak le. A cég központja Prágában van. Ennek azért is van jelentősége, mert éppen a cseh és a szlovák webáruházak azok, amik brutális tempóban árasztják el a piacokat, köztük a magyart is – mutat rá a Világgazdaság.

Ilyen a Kifli, a Notino, a Mall, az Alza vagy a Gymbean. A cégvezető az előadásában arra tett kísérletet, hogy bemutassa a folyamat hátterét. Először is arra hívta fel a figyelmet, hogy a cseh webáruházak 65 százaléka a nemzetközi mezőnyben is érdekelt. Miközben a magyarok közül csak néhány lépett ki erre a porondra sikerrel: az Ipon, a Pepita, az Alinda és a Biotech. Pedig Rédey Iván szerint nem nagy dolog megtenni ezt a lépést, csak akarni kell. A magyar e-kereskedelmi piac nincs rossz bőrben, 2021-ben euróban 29, forintban 32 százalékos növekedést ért el, miközben Európa egészében ez 16 százalék volt.  Ugyanakkor a cseh piac 4,5-szerese a magyarnak.

Kapcsolódó cikkeink