E-kereskedelem: a cseh és a szlovák webáruházak lenyomják a hazaiakat
Elkerülhetetlen lépés, hogy a magyar webáruházak külföldön terjeszkedjenek – ez hangzott el a Magyar Marketing Fesztivál e-commerce termének az egyik előadásán.

A piac 4,5-szöröse a hazainak
Ezt Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője tartotta. A Shoptet regionális szereplő, webáruház-motort működtet, nem is rosszul: 32 ezer webshop üzemel a rendszerükön keresztül, köztük olyanok is, mint a Mall. Ezek éves szinten ezermilliárd forintos forgalmat bonyolítanak le. A cég központja Prágában van. Ennek azért is van jelentősége, mert éppen a cseh és a szlovák webáruházak azok, amik brutális tempóban árasztják el a piacokat, köztük a magyart is – mutat rá a Világgazdaság.
Ilyen a Kifli, a Notino, a Mall, az Alza vagy a Gymbean. A cégvezető az előadásában arra tett kísérletet, hogy bemutassa a folyamat hátterét. Először is arra hívta fel a figyelmet, hogy a cseh webáruházak 65 százaléka a nemzetközi mezőnyben is érdekelt. Miközben a magyarok közül csak néhány lépett ki erre a porondra sikerrel: az Ipon, a Pepita, az Alinda és a Biotech. Pedig Rédey Iván szerint nem nagy dolog megtenni ezt a lépést, csak akarni kell. A magyar e-kereskedelmi piac nincs rossz bőrben, 2021-ben euróban 29, forintban 32 százalékos növekedést ért el, miközben Európa egészében ez 16 százalék volt. Ugyanakkor a cseh piac 4,5-szerese a magyarnak.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 3,5 milliárd euróért veszi meg a DoorDash a Deliveroo-t
Amerikai riválisa, a DoorDash tulajdonába kerül a brit székhelyű étel-házhozszállító,…
Tovább olvasom >2,6 milliárd eurós forgalmat ért el az Allegro 2024-ben
7%-kal nőtt és 2,6 milliárd eurós árbevételt ért el a…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >