E-kereskedelem: a cseh és a szlovák webáruházak lenyomják a hazaiakat
Elkerülhetetlen lépés, hogy a magyar webáruházak külföldön terjeszkedjenek – ez hangzott el a Magyar Marketing Fesztivál e-commerce termének az egyik előadásán.

A piac 4,5-szöröse a hazainak
Ezt Rédey Iván, a Shoptet magyarországi vezetője tartotta. A Shoptet regionális szereplő, webáruház-motort működtet, nem is rosszul: 32 ezer webshop üzemel a rendszerükön keresztül, köztük olyanok is, mint a Mall. Ezek éves szinten ezermilliárd forintos forgalmat bonyolítanak le. A cég központja Prágában van. Ennek azért is van jelentősége, mert éppen a cseh és a szlovák webáruházak azok, amik brutális tempóban árasztják el a piacokat, köztük a magyart is – mutat rá a Világgazdaság.
Ilyen a Kifli, a Notino, a Mall, az Alza vagy a Gymbean. A cégvezető az előadásában arra tett kísérletet, hogy bemutassa a folyamat hátterét. Először is arra hívta fel a figyelmet, hogy a cseh webáruházak 65 százaléka a nemzetközi mezőnyben is érdekelt. Miközben a magyarok közül csak néhány lépett ki erre a porondra sikerrel: az Ipon, a Pepita, az Alinda és a Biotech. Pedig Rédey Iván szerint nem nagy dolog megtenni ezt a lépést, csak akarni kell. A magyar e-kereskedelmi piac nincs rossz bőrben, 2021-ben euróban 29, forintban 32 százalékos növekedést ért el, miközben Európa egészében ez 16 százalék volt. Ugyanakkor a cseh piac 4,5-szerese a magyarnak.
Kapcsolódó cikkeink
Új funkciókkal egészül ki a Glovo alkalmazása
A felhasználóknak nyújtható még személyre szabottabb élmény érdekében teljesen átalakítja…
Tovább olvasom >Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >