E-kamionokba ruház a Carlsberg Svédországban
Fenntartható szállítási megoldásba invesztál a Carlsberg Dél- és Nyugat-Svédországban az Einride fuvarozó vállalattal a sörgyár zéró kibocsátás elérésére irányuló célja elérése érdekében.
A Carlsberg svédországi leányvállalata elektromos teherautókat vezet be a falkenbergi sörgyár, a ramlöszai vízmű és a göteborgi, malmöi és helsingborgi átrakó terminálok közötti italszállításban.
2024 őszétől kezdve nyolc e-kamion fog közlekedni ezeken a svédországi útvonalakon, nyolc darab, egyenként 51 raklaphelyes pótkocsival.
Az Einride stratégiai helyszíneken, többek között a falkenbergi sörgyárban és a ramlöszai vízműben töltőket telepít a teherautók be- és kirakodás közbeni töltésére.
Fenntartható teherszállítás
Az elektromos kamion-flottát az Einride Saga mobilitási platform fogja üzemeltetni, tervezni, optimalizálni és felügyelni – közölte a sörgyár.
Az Einride-dal való kibővített partnerség várhatóan segít a Carlsberg Sverige-nek abban, hogy öt év alatt mintegy 7 650 000 fuvarkilométert villamosíthasson.
Ez az Einride adatai szerint a dízelüzemű teherautókhoz képest közel 12 300 tonna CO2-kibocsátás megtakarításával, vagy 428 dízelüzemű, egy éven át napi 200 kilométert megtevő személygépkocsi utakról történő kivonásával egyenértékű.
Amióta az Einride segítségével áttért az elektromos szállításra, a Carlsberg Sverige-nek sikerült közel 95%-kal csökkentenie a szállításhoz kapcsolódó kibocsátást a korábban dízelüzemű járművekkel bejárt útvonalakhoz képest – jegyezte meg a sörgyár.
Kapcsolódó cikkeink
Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre igényesebbek a magyar vásárlók hús fronton
A vásárlói tudatosság erősödésével egyre nagyobb az igény a minőségi…
Tovább olvasom >Az európai piac több mint felének kiszolgálására is elegendő a magyar tormatermés
A húsvét közeledtével minden évben ugrásszerű növekedésnek indul a különböző…
Tovább olvasom >Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó…
Tovább olvasom >