Durva áremelkedésre számíthatunk a narancs és a narancslé kapcsán
A narancs és narancslé drasztikus áremelkedésére kell számítani, mivel a világ két legnagyobb narancstermelőjénél, az Egyesült Államokban és Brazíliában, súlyos hurrikánok és betegségek károsították az ültetvényeket.

A narancs és a narancslé ára is nőhet
Ez a probléma globális ellátási láncokban is kiesést okoz, ami az árak növekedését eredményezi. Mészáros Dezső, a Sió-Eckes Kft. ügyvezetője szerint a narancstermés fél évszázada nem volt ilyen alacsony, és hosszú távon problémákat okozhat a narancságazatban – derül ki a Pénzcentrum friss cikkéből.
„Az elmúlt években is folyamatosan jellemző volt a narancs drágulása, 2020 és 2023 között gyakorlatilag megháromszorozódott az ára. Jelenleg a fent említett okok miatt kiemelkedően magas árak jellemzőek: amíg 2022-ben tonnánként körülbelül 2 000 USD volt a narancs ára, addig most már 4 200-4 300 USD/tonna árakkal találkozhatunk. A gyümölcslevek és gyümölcsitalok esetében tehát – narancstartalomtól függően – 40 százalék körüli áremelésre számíthatunk. Sajnos várhatóan ez a narancsléfogyasztás csökkenésében is meglátszik majd, és a fogyasztók egy része valószínűleg más gyümölcslevek irányába mozdul el. Emellett fontos kiemelni, hogy a jelenlegi helyzet nem csak a narancsra hat, hiszen egyéb gyümölcsök kereslete is növekedik majd ezzel párhuzamosan. Ez pedig alapanyag hiányhoz vezethet, és ez hatással lesz ezen termékek árára is”
– mondta a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
A „Köszi, SIÓ!” program idén is támogatja az iskolásokat: fókuszban a gyerekek digitális biztonsága
A digitális oktatás támogatása, valamint a gyermekek online jóléte és…
Tovább olvasom >Hidratálj okosan, kortyolj tudatosan!
Az ásványvíz- és ízesítettvíz-piac 2024-ben számos kihívással nézett szembe, miközben…
Tovább olvasom >Palackba zárt gondoskodás
A babáknak és kisgyermekeknek szánt italok piaca dinamikusan fejlődik, amit…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint félmilliárd palackot váltottak vissza a Lidl áruházakban
Komoly eredményeket ért el a műanyag palackok, alumínium dobozok, illetve…
Tovább olvasom >A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >