Durva áremelkedésre számíthatunk a narancs és a narancslé kapcsán
A narancs és narancslé drasztikus áremelkedésére kell számítani, mivel a világ két legnagyobb narancstermelőjénél, az Egyesült Államokban és Brazíliában, súlyos hurrikánok és betegségek károsították az ültetvényeket.

A narancs és a narancslé ára is nőhet
Ez a probléma globális ellátási láncokban is kiesést okoz, ami az árak növekedését eredményezi. Mészáros Dezső, a Sió-Eckes Kft. ügyvezetője szerint a narancstermés fél évszázada nem volt ilyen alacsony, és hosszú távon problémákat okozhat a narancságazatban – derül ki a Pénzcentrum friss cikkéből.
„Az elmúlt években is folyamatosan jellemző volt a narancs drágulása, 2020 és 2023 között gyakorlatilag megháromszorozódott az ára. Jelenleg a fent említett okok miatt kiemelkedően magas árak jellemzőek: amíg 2022-ben tonnánként körülbelül 2 000 USD volt a narancs ára, addig most már 4 200-4 300 USD/tonna árakkal találkozhatunk. A gyümölcslevek és gyümölcsitalok esetében tehát – narancstartalomtól függően – 40 százalék körüli áremelésre számíthatunk. Sajnos várhatóan ez a narancsléfogyasztás csökkenésében is meglátszik majd, és a fogyasztók egy része valószínűleg más gyümölcslevek irányába mozdul el. Emellett fontos kiemelni, hogy a jelenlegi helyzet nem csak a narancsra hat, hiszen egyéb gyümölcsök kereslete is növekedik majd ezzel párhuzamosan. Ez pedig alapanyag hiányhoz vezethet, és ez hatással lesz ezen termékek árára is”
– mondta a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Palackba zárt gondoskodás
A babáknak és kisgyermekeknek szánt italok piaca dinamikusan fejlődik, amit…
Tovább olvasom >Szörpök az árviharban
A szörpök piaca dinamikus változásokon megy keresztül, amit a fogyasztói…
Tovább olvasom >Mélyül a narancstermesztés válsága
Floridában a narancstermesztés újabb mélypontra jutott, mivel az ágazat egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >