Duplájára nőtt a sör ára
A lager típusú söröknél messze Magyarországon emelkedtek a legjobban az árak az egész Európai Unióban. A második helyezett Litvániánál kétszer magasabb volt a sörök áremelkedésének mértéke itthon, és több mint háromszor akkora mértékben drágultak, mint az EU-ban átlagosan.
Januárban a legkelendőbb 280-300 forintos árú sörök 400 vagy annál is több forintba kerülttek, és meg is ragadtak ezek a szinten. A KSH legfrissebb statisztikái szerint az árak 2022 decemberéről 2023 januárjára 2,3 százalékkal nőttek – írja az Infostart.
A tavalyi évben egy nagyobb, 4-5 százalékos júliusi és októberi kilengés kivételével az egész évben szinte stagnált sörök fogyasztói ára Magyarországon. Ehhez képest 2023 januárjában mindegyik durván kilőtt. Ez alól csak a vendéglátóhelyeken árult dobozos vagy csapolt sörök képeznek kivételt, azok árindexe ugyanis csupán 2 százalékponttal emelkedett 2022 decembere és 2023 januárja között. Éves összehasonlításban 2023 januárjában a legtöbb árindex legalább 30, de két esetben már majdnem 40 százalékot ért el.
Az alkoholmentes sör és a dobozos világos sör esetében 2022 január és december között az átlagárak 50, illetve 47 forinttal nőttek összesen, addig ehhez januárban hozzávágtak még 39, illetve 28 forintot. Ezáltal a havi drágulás 2022 december és 2023 januárja között akkora volt, mint amekkora drágulás majdnem az egész 2022-es évben összesen bekövetkezett.
Mindez azt is jelenti, hogy egyéves távlatban 32 és 35 százalékkal került többe a két sör átlagosan. Ennek a két sörterméknek az árindexváltozása gyakorlatilag megegyezik a többi, boltban kaphatóéval, ezért az átlagár változások azok esetében is ehhez hasonlóak lehetnek.
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >