Duplájára nőtt a sör ára
A lager típusú söröknél messze Magyarországon emelkedtek a legjobban az árak az egész Európai Unióban. A második helyezett Litvániánál kétszer magasabb volt a sörök áremelkedésének mértéke itthon, és több mint háromszor akkora mértékben drágultak, mint az EU-ban átlagosan.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/beer-g0f9ea3334_1280.jpg)
A drágulásnak nincs vége
Januárban a legkelendőbb 280-300 forintos árú sörök 400 vagy annál is több forintba kerülttek, és meg is ragadtak ezek a szinten. A KSH legfrissebb statisztikái szerint az árak 2022 decemberéről 2023 januárjára 2,3 százalékkal nőttek – írja az Infostart.
A tavalyi évben egy nagyobb, 4-5 százalékos júliusi és októberi kilengés kivételével az egész évben szinte stagnált sörök fogyasztói ára Magyarországon. Ehhez képest 2023 januárjában mindegyik durván kilőtt. Ez alól csak a vendéglátóhelyeken árult dobozos vagy csapolt sörök képeznek kivételt, azok árindexe ugyanis csupán 2 százalékponttal emelkedett 2022 decembere és 2023 januárja között. Éves összehasonlításban 2023 januárjában a legtöbb árindex legalább 30, de két esetben már majdnem 40 százalékot ért el.
Az alkoholmentes sör és a dobozos világos sör esetében 2022 január és december között az átlagárak 50, illetve 47 forinttal nőttek összesen, addig ehhez januárban hozzávágtak még 39, illetve 28 forintot. Ezáltal a havi drágulás 2022 december és 2023 januárja között akkora volt, mint amekkora drágulás majdnem az egész 2022-es évben összesen bekövetkezett.
Mindez azt is jelenti, hogy egyéves távlatban 32 és 35 százalékkal került többe a két sör átlagosan. Ennek a két sörterméknek az árindexváltozása gyakorlatilag megegyezik a többi, boltban kaphatóéval, ezért az átlagár változások azok esetében is ehhez hasonlóak lehetnek.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >