Dupla élvezet

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 03. 28. 08:00

A The Publican’s című lap munkatársai néhány édesipari multicég marketingeseivel együtt „emberpróbáló ízutazást” vállaltak, amikor végigkóstolták négyféle ital – a vörösbor, a fehérbor, a Baileys és a Grand Marnier –, valamint négyféle csokoládé – a tej, az ét, a mogyorós és a cukorbevonatos – összes kombinációját.Az eredmény: szerintük a közönséges tejcsokoládé és a fehérbor kiváló együttest alkotott. A vörösborhoz párosítása bizarrnak tűnt. „A legutóbbi részeges húsvétomra emlékeztet” – nosztalgiázott az egyik ízlelő. A Baileys tejcsokival szintén nyerő volt, bár néhány szakavatott szerint a két édes íz közömbösítette egymást. A conoisseur-ök valószínűleg a vörösbor és étcsoki kombinációra tennének. A fehérbor–étcsoki kontrasztja viszont sokakat zavart, míg a Baileys–étcsoki kettőse túl sok egymással versengő ízt produkált. A Grand Marnier étcsokival a nagyi likőrjét idézte fel.
A mogyorós tej csak a Grand Marnier-hez nem passzolt, míg a cukrozott csokikagyló semmilyen társítással nem aratott osztatlan sikert. „Túl émelygős alkohollal” – volt az általános vélekedés. A Baileys mogyorós csokival: „Az édes íz, mint egy műugró a deszkán, hosszan tétovázott a számban, hogy aztán egy ugrás, és mindent elborítson a tömény émelygés elsöprő hulláma.” A fehérbor–tejcsoki harmonikus kettősét csak a Baileys–mogyorós tej duó érte be. Utóbbi Grand Marnier-vel viszont: a „Száműzzük még a gondolatot is!” általános reakciót váltotta ki.

Kapcsolódó cikkeink