Dupla annyi ételt mentettek meg a magyar emberek
Tavaly ősszel még csak egymilliónál tartottak – mára ez megduplázódott. A magyar emberek egyre inkább nyitnak az olyan fenntartható megoldások felé, mint a Munch. A legtöbb élelmiszert Pest megyében, azonbelül is a fővárosban mentették, míg utána következik Csongrád és Komárom-Esztergom megye.
Kétmillió csomag a pazarlástól megmentve
A Nébih kutatási eredményei szerint Magyarországon fejenként átlagosan több, mint 59 kg élelmiszerhulladékot termelnek a magyar háztartásokban egy év leforgása alatt. Ez az adat a Munch megjelenése előtt közel 66 kilogramm volt. Habár a teljes csökkenés nem tudható be a magyar startupnak, a több, mint kétmillió megmentett csomag jelentősen hozzájárult az országos adatok csökkenéséhez. A legtöbb élelmiszert Pest megyében, azonbelül is a fővárosban mentették, míg utána következik Csongrád és Komárom-Esztergom megye. Ezekben a megyékben nemcsak a számok mutatják az élelmiszermentés népszerűségét, hanem az ott létrejött online közösségek, melyek jelentősen formálják az emberek fenntarthatósági szokásait. (derült ki a Munch közösségében végzet kutatásból) 2
“Szinte hihetetlen, hogy kevesebb, mint egy éve mentettük meg az egymilliomodik csomagot, most pedig már több, mint a duplájánál járunk. Ez a szám annak köszönhető, hogy az ételmentő applikáció már nemcsak a nagyobb városokban, hanem az ország egyre több részén elérhető. Az országos terjeszkedés sikeressége egyaránt köszönhető a kisebb, független partnereinknek és az olyan láncoknak, mint a SPAR, PENNY, Auchan és Starbucks, akik velünk együtt tesznek az élelmiszerpazarlás ellen.”
– mondta Wettstein Albert a Munch társalapítója.
A Munch globális terjeszkedése
2020 nyarán négy fiatal egyetemista egy kis budapesti garzonlakásban ételpazarlás ellen küzdő applikációt hozott létre. A céljuk az volt, hogy megreformálják a magyar vendéglátást, valamint hogy új zöld szempontot hozzanak be mind a vendéglátósok, mind pedig a vevők mindennapjaiba. Azóta a startup nagy utat járt be – jelenleg négy országban van jelen vezető szolgáltatásként, több, mint 3500 vendéglátóhely és 3 millió app-letöltő csatlakozott hozzá. A legutóbbi terjeszkedés a szomszédos Romániában történt, ahol két hónap alatt megduplázták a partnerek számát. Jelenleg Bukarestben tudnak ételt menteni a román emberek, összesen 170 helyről. A gyorsütemű terjeszkedést olyan nemzetközi befektetők tették lehetővé, akik többek között az Auto1 Group-ba, a Betfair-be, a Docplanner-be és az Allegro-ba is befektettek.
Nem áll meg itt a Munch, már gyártóktól is lehet ételt menteni
A Munch tavaly novemberben kezdte el a vertikális terjeszkedését, amikor bevezette a Munch Market koncepcióját. A webshop lehetőséget biztosít a gyártóknak és forgalmazóknak, hogy a túltermelés, a lassú forgási sebesség, és a közeli lejárat miatt bent ragadt termékeket értékesítsék pénztárcabarát áron. A platformnak jelenleg több, mint 50 nagykereskedelmi partnerrel és beszállítóval van már partnersége, ami közel 1400 egyéni termék megjelenését jelentette az elmúlt időszakban. A partnerek között van a Chio, a Bonduelle és a HELL is.
Kapcsolódó cikkeink
Az Auchan minden munkatársának ingyenes egészségügyi szűrést biztosít
Az Auchan Magyarország kiemelt figyelmet fordít munkatársai egészségmegőrzésére és jóközérzetének…
Tovább olvasom >Békés vármegyében nyitott üzletet a PENNY
Október 17-én Békés vármegyében nyitotta meg legújabb üzletét a PENNY,…
Tovább olvasom >Újabb cég hívott vissza kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt az Auchan Magyarország Kft. is visszahívott…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Út a gazdasági semlegességhez” – keleti vagy nyugati nyitás?
A kormányzat gazdasági stratégiájának és kommunikációjának lassan 15 éve fontos…
Tovább olvasom >Nevet vált a Rama és a Flora margarinok forgalmazója
Upfield Magyarország Kft.-ről Flora Food Hungary Kft.-re változtatta nevét a…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >