Dupla annyi ételt mentettek meg a magyar emberek
Tavaly ősszel még csak egymilliónál tartottak – mára ez megduplázódott. A magyar emberek egyre inkább nyitnak az olyan fenntartható megoldások felé, mint a Munch. A legtöbb élelmiszert Pest megyében, azonbelül is a fővárosban mentették, míg utána következik Csongrád és Komárom-Esztergom megye.

A Munch jelenleg négy országban van jelen vezető szolgáltatásként
Kétmillió csomag a pazarlástól megmentve
A Nébih kutatási eredményei szerint Magyarországon fejenként átlagosan több, mint 59 kg élelmiszerhulladékot termelnek a magyar háztartásokban egy év leforgása alatt. Ez az adat a Munch megjelenése előtt közel 66 kilogramm volt. Habár a teljes csökkenés nem tudható be a magyar startupnak, a több, mint kétmillió megmentett csomag jelentősen hozzájárult az országos adatok csökkenéséhez. A legtöbb élelmiszert Pest megyében, azonbelül is a fővárosban mentették, míg utána következik Csongrád és Komárom-Esztergom megye. Ezekben a megyékben nemcsak a számok mutatják az élelmiszermentés népszerűségét, hanem az ott létrejött online közösségek, melyek jelentősen formálják az emberek fenntarthatósági szokásait. (derült ki a Munch közösségében végzet kutatásból) 2
“Szinte hihetetlen, hogy kevesebb, mint egy éve mentettük meg az egymilliomodik csomagot, most pedig már több, mint a duplájánál járunk. Ez a szám annak köszönhető, hogy az ételmentő applikáció már nemcsak a nagyobb városokban, hanem az ország egyre több részén elérhető. Az országos terjeszkedés sikeressége egyaránt köszönhető a kisebb, független partnereinknek és az olyan láncoknak, mint a SPAR, PENNY, Auchan és Starbucks, akik velünk együtt tesznek az élelmiszerpazarlás ellen.”
– mondta Wettstein Albert a Munch társalapítója.
A Munch globális terjeszkedése
2020 nyarán négy fiatal egyetemista egy kis budapesti garzonlakásban ételpazarlás ellen küzdő applikációt hozott létre. A céljuk az volt, hogy megreformálják a magyar vendéglátást, valamint hogy új zöld szempontot hozzanak be mind a vendéglátósok, mind pedig a vevők mindennapjaiba. Azóta a startup nagy utat járt be – jelenleg négy országban van jelen vezető szolgáltatásként, több, mint 3500 vendéglátóhely és 3 millió app-letöltő csatlakozott hozzá. A legutóbbi terjeszkedés a szomszédos Romániában történt, ahol két hónap alatt megduplázták a partnerek számát. Jelenleg Bukarestben tudnak ételt menteni a román emberek, összesen 170 helyről. A gyorsütemű terjeszkedést olyan nemzetközi befektetők tették lehetővé, akik többek között az Auto1 Group-ba, a Betfair-be, a Docplanner-be és az Allegro-ba is befektettek.
Nem áll meg itt a Munch, már gyártóktól is lehet ételt menteni
A Munch tavaly novemberben kezdte el a vertikális terjeszkedését, amikor bevezette a Munch Market koncepcióját. A webshop lehetőséget biztosít a gyártóknak és forgalmazóknak, hogy a túltermelés, a lassú forgási sebesség, és a közeli lejárat miatt bent ragadt termékeket értékesítsék pénztárcabarát áron. A platformnak jelenleg több, mint 50 nagykereskedelmi partnerrel és beszállítóval van már partnersége, ami közel 1400 egyéni termék megjelenését jelentette az elmúlt időszakban. A partnerek között van a Chio, a Bonduelle és a HELL is.
Kapcsolódó cikkeink
A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Itt a SPAR QUICK AND EASY: konténerbolt, ami megváltoztatja, amit a vásárlásról gondoltunk
Van élet a stadionbüfén túl! A SPAR idén tavasszal nemcsak szurkol, hanem jelen…
Tovább olvasom >Grillszezon a PENNY-ben: még több íz, még nagyobb választék 2025-ben!
Ahogy beköszönt a jó idő, egyre többen gyűlnek össze a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >