Dunnhumby: egyre több fogyasztó vásárol egynél több élelmiszerboltban a legalacsonyabb árakat keresve

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 08. 08. 09:36

A Dunnhumby kutatóintézet új tanulmányának megállapításai szerint az Egyesült Államokban a 18-44 éveseket érinti leginkább a megélhetési válság, amely hatással van élelmiszer-vásárlási szokásaikra.

A Dunnhumby Consumer Trends Tracker augusztus legelején közzétett negyedik hulláma szerint az áprilisban megkérdezett fogyasztók 40 százaléka több élelmiszerboltban is vásárol, hogy megtalálja a legalacsonyabb árakat – arányuk 9%-kal nagyobb, mint egy évvel ezelőtt.

Az immár egy éve háromhavonta végzett nyomonkövetés a legutóbbi hullámban azt találta, hogy az amerikai fogyasztók úgy vélik, az élelmiszer-infláció 15 százalékponttal magasabb, mint az áprilisban mért 7,1%-os tényleges éves infláció.

– Az immár egy éve tartó vizsgálat során az a nagyon aggasztó tendencia rajzolódik ki az adatokból, hogy az amerikaiak közel egyharmada, a fiatalabb amerikaiak közel 40%-a pénzügyi aggályok okán kihagy étkezéseket. Kutatásunk hullámról hullámra azt mutatja, hogy a megélhetési válság leginkább a 18-44 éves korosztályt sújtja, és egyelőre nem látszik, hogy e válság enyhülne – mondta Matt O’Grady, a Dunnhumby amerikai elnöke nyilatkozatában.

Grocery Dive

Kapcsolódó cikkeink