Dunnhumby: egyre több fogyasztó vásárol egynél több élelmiszerboltban a legalacsonyabb árakat keresve
A Dunnhumby kutatóintézet új tanulmányának megállapításai szerint az Egyesült Államokban a 18-44 éveseket érinti leginkább a megélhetési válság, amely hatással van élelmiszer-vásárlási szokásaikra.
A Dunnhumby Consumer Trends Tracker augusztus legelején közzétett negyedik hulláma szerint az áprilisban megkérdezett fogyasztók 40 százaléka több élelmiszerboltban is vásárol, hogy megtalálja a legalacsonyabb árakat – arányuk 9%-kal nagyobb, mint egy évvel ezelőtt.
Az immár egy éve háromhavonta végzett nyomonkövetés a legutóbbi hullámban azt találta, hogy az amerikai fogyasztók úgy vélik, az élelmiszer-infláció 15 százalékponttal magasabb, mint az áprilisban mért 7,1%-os tényleges éves infláció.
– Az immár egy éve tartó vizsgálat során az a nagyon aggasztó tendencia rajzolódik ki az adatokból, hogy az amerikaiak közel egyharmada, a fiatalabb amerikaiak közel 40%-a pénzügyi aggályok okán kihagy étkezéseket. Kutatásunk hullámról hullámra azt mutatja, hogy a megélhetési válság leginkább a 18-44 éves korosztályt sújtja, és egyelőre nem látszik, hogy e válság enyhülne – mondta Matt O’Grady, a Dunnhumby amerikai elnöke nyilatkozatában.
Kapcsolódó cikkeink
Az USA készülő új étrendi irányelvei a növényi fehérjéknek adhatnak prioritást
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) és Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA)…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >