Duna House: fellendülés várható idén a vendéglátóhelyek és az üzlethelyiségek piacán
A javuló gazdasági helyzet és a turizmus folyamatos erősödése fellendülést hozhat idén a vendéglátóhelyek és az üzlethelyiségek piacán, amit az elmúlt években a pandémia és a megugró energiaárak is kihívások elé állítottak – közölte a Duna House pénteken az MTI-vel.

Fellendülés figyelhető meg
Rámutattak, hogy az üzlethelyiségek és vendéglátóhelyek tulajdonosai körében az idén emelkedő arányban vannak azok, akik eladás helyett a bérbeadásban kérik az ingatlanközvetítő szakértőinek segítségét.
A közlemény idézte Benedikt Károlyt, a Duna House PR és elemzési vezetőjét, aki elmondta, hogy 2022-ben a szakértő segítségét kérő vendéglátóhely-tulajdonosok 85 százalékban adtak megbízást ingatlanuk értékesítésére, 15 százalékuk szeretett volna eladás helyett bérlőt találni, majd 2023-ban 3 százalékponttal, 88 százalékra emelkedett az értékesítési megbízások aránya. Az idén kötött megbízások adatai alapján azonban már 5 százalékponttal magasabb arányban, az ügyfelek 17 százaléka dönt inkább a megtartás és bérbeadás mellett.
Az üzlethelyiségek tulajdonosainál hasonló trend figyelhető meg: 2022-ben a megbízók 59 százaléka szeretett volna megválni üzlethelyiségétől, tavaly 62 százalékuk választotta az értékesítést, idén azonban újra változott az eloszlás, 4 százalékponttal emelkedett azok aránya, akik az eladás helyett a bérbeadását választják.
A vendéglátóhelyek, üzlethelyiségek vásárlásánál, bérlésénél is kiemelt szerepe van a lokációnak. Az ingatlan aktuális állapota és a benne rejlő lehetőségek mellett fontosak még az energetikai paraméterekkel is, amelyek a várható fenntartási költségek kiszámításában nyújtanak iránymutatást a leendő bérlő, illetve vásárló számára.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelező légitársasági csődvédelmi alapot javasol az Európai Utazási Irodák és Utazásszervezők Szövetsége
A globális turizmus folyamatos növekedése és az utazási kedv erősödése…
Tovább olvasom >Nagy potenciál rejlik a konferenciaturizmusban
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a konferenciaturizmusban hosszú távú növekedési potenciál…
Tovább olvasom >Idén is díjazták a legjobb konferencia és wellness szállodákat
Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott Aranynap-díjat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >