Duna House: az üzlethelyiségek piacára is hatással volt a pandémia és a magas energiaárak
A vendéglátóhelyként működő üzlethelyiségek piacára is jelentős hatással volt a pandémia, a megugró energiaárak és a munkaerőhiány; az idén a Duna House-hoz (DH) forduló tulajdonosok 90 százaléka vendéglátóhelye eladása mellett döntött – közölte a DH az MTI-vel.
Az ingatlanközvetítő cég adatai szerint 2022-ben az ingatlanszakértői segítséget kérő vendéglátóhely-tulajdonosok 85 százalékban adtak megbízást ingatlanuk értékesítésére, 15 százalékuk szeretett volna eladás helyett bérlőt találni.
A közleményben Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője kifejtette: a kijárási tilalom okozta kiesés csak a kezdet volt a vendéglátók számára, az energiaárak emelkedése a viszonylag enyhe tél ellenére is többeket kényszerített arra, hogy megváljanak tulajdonuktól. A magas infláció okozta forgalom-visszaesés is nehezítette a helyzetet, így az idén 90 százalékra emelkedett azon tulajdonosok aránya, akik inkább értékesítenék a birtokukban lévő, vendéglátásra alkalmas ingatlanokat.
A más típusú üzlethelyiségek tulajdonosai változatlanul, megközelítőleg 60-40 százalékban döntöttek tavaly és idén is az eladás vagy a bérbeadás mellett országszerte.
A DH tapasztalatai szerint már a vendéglátóhelyek, üzlethelyiségek vásárlásánál, bérlésénél is előtérbe került a keresési szempontok között az ingatlan energiafelhasználása. A kereskedelmi ingatlanoknál kiemelten fontos, hogy az érdeklődők pontos információkkal rendelkezzenek a választott ingatlan fenntartási költségeiről – jegyezték meg.
Kapcsolódó cikkeink
Duna House: fellendülés várható idén a vendéglátóhelyek és az üzlethelyiségek piacán
A javuló gazdasági helyzet és a turizmus folyamatos erősödése fellendülést…
Tovább olvasom >A Duna House kimagasló növekedéssel indította az évet
A Duna House cégcsoport kimagasló növekedéssel indította a 2024. évet,…
Tovább olvasom >Rendszerben gondolkodunk
Január 25-én került megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség 17. Díjkiosztó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >