Drónos kiszállítást indít jövőre az Amazon Európában
Az Amazon bejelentette, hogy jövő évtől kezdve drónokat tervez használni a csomagok vásárlóknak történő kézbesítése során az Egyesült Királyságban és Olaszországban. A szolgáltatás egyelőre nem közölt helyszíneken lesz elérhető 2024-ben és keretében a vásárlók akár 2 kilogramm súlyú árucikkeket rendelhetnek drón által kézbesítve saját kertjükben.
Az Amazon jelenleg az Egyesült Államok két államában kínál drónos kiszállítást legfeljebb 2,2 kilogramm súlyú árukra. Az európai terjeszkedés során az Amazon szorosan együttműködik az európai és nemzeti hatóságokkal a szabályozások betartása érdekében. A vállalat hamarosan nyilvánosságra hozza a kísérletbe bevont első olyan területeket, ahol a drónos kiszállítás elérhető lesz a vásárlók számára.
A rendelési folyamat során az ügyfelek választhatják a drónos kiszállítást, ha az elérhető a területükön. A megrendelés teljesítése során a csomagot szállító drón a megrendelő kertjébe repül, majd visszatér a bázisra.
A drónos kiszállítás iránt érdeklődő vásárlóknak előbb engedélyt kell kapniuk. A drónnak tágas nyílt térre van szüksége ahhoz, hogy egy csomagot körülbelül 3,6 méteres magasságból kézbesítsen. Az Egyesült Államokban a vásárlók egy QR-kóddal ellátott jelzőt helyeznek el a gyepen, amely a drónt a kézbesítés helyére irányítja. Az Egyesült Királyságban az Amazon marker nélküli kiszállítást tervez, ahol a drónok GPS segítségével azonosítják a kézbesítési helyeket.
A kiszállításokat az Amazon által 2023 végén bemutatandó kisebb és csendesebb MK30-as drón fogja végezni. Ez a drón enyhe esőben és szélben is képes működni, és akár 12 kilométert is képes megtenni egy szállítás során.
Kapcsolódó cikkeink
Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >A Co-op-pal indít közös házhozszállítási szolgáltatást indít a Just Eat az Egyesült Királyságban
Az élelmiszer-házhozszállító Just Eat a brit Co-op kiskereskedelmi lánccal hivatalosan…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >