Drogériák: egyre nagyobb szerep az eladásokban

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 06. 27. 08:00

A női higiéniai termékek kiskereskedelme egyre inkább a drogériákra koncentrálódik, a Nielsen adatai szerint piaci részesedésük 3 százalékponttal nőtt egy év alatt a 400 négyzetméteresnél kisebb boltok rovására. De ezzel együtt is egyelőre a hipermarketekre jut a legnagyobb rész az eladásokból.Az egészségügyi betétek, tisztasági betétek és tamponok együttes, éves forgalma 2006. május–2007. áprilisban meghaladta a 12 milliárd forintot. A növekedés mértéke az előző évhez képest 6 százalék.
A mennyiségi eladások közel fele jut a tisztasági betétekre, és a tendencia növekvő. Az egészségügyi betétek részaránya némileg csökken. A tamponok mutatója mennyiségben változatlan, értékben valamelyest nőtt.
Az egy darabra jutó fogyasztói átlagárak a korábbi stagnálás után 10 százalék körüli mértékben emelkedtek idén március–áprilisban az előző hasonló időszakhoz képest. Egy darab egészségügyi betét átlagára közel két évig 29 forinton állt, majd március–áprilisra felment 32 forintra.
A tisztasági betétek darab­ára 11-ről 12 forintra nőtt. Tamponoknál a 26 forintos átlagos fogyasztói ár két évig tartotta magát, a tavaly szeptember–októberi periódus óta viszont beállt 28 forintra.
A női higiéniai kategóriában a kereskedelmi márkák részaránya a tavaly március–áprilisi 20 százalékot követő hullámzás után idén március–áprilisban újra 20 százalékot ért el.

A női higiéniai termékek mennyiségben mért kiskereskedelmi forgalmának megoszlása a bolttípusok között, százalékban
Bolttípus 2005. május–2006. április 2006. május–2007. április
2500 nm felett 32 32
401–2500 nm 17 17
201–400 nm 8 7
51–200 nm 15 13
50 nm alatt 7 7
Szaküzlet 20 23
Patika 1 1
Forrás: Nielsen

A női higiéniai termékek értékben mért kiskereskedelmi forgalmának megoszlása az egyes szegmensek között, százalékban
Szegmens 2005. május–2006. április 2006. május–2007. április
Egészségügyi betét 43 42
Tisztasági betét 26 26
Tampon 31 32
Forrás: Nielsen


Kapcsolódó cikkeink