Drogéria

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 03. 08. 21:53

Folytatódott a drogériák térnyerése. Forgalmuk értékben 4, mennyiségben 5 százalékkal emelkedett tavaly, ez előző évhez képest. Ennek következtében piaci részesedésük 25-ről 26 százalékra emelkedett a háztartási vegyi áru és kozmetikum mintegy évi 300 milliárd forintos piacán. Ez azt jelenti, hogy a termékkör vásárlásánál minden negyedik forint a szaküzletek pénztáraiba kerül.

Figyelemre méltó, hogy – eltérően az élelmiszer-kiskereskedelemtől –, a drogérialáncok terjeszkedése leállt tavaly. A Schlecker pedig december végére már harmadánál is kevesebb üzletet működtetett, mint egy évvel korábban; mindössze hetet.

Az elmúlt év végén regisztrált 505 drogéria a diszkontokhoz képest nagyobb penetrációt jelent, a szupermarketekhez viszonyítva pedig kisebbet. Ahhoz mindenesetre eléggé elterjedt a dm, Rossmann, Müller és DDA hálózata, hogy a vásárlók nagy része könnyen elérje valamelyikük szaküzletét. Így sok fogyasztó lakóhelye közelében, kényelmesen szerezheti be a számára szükséges testápoló szereket. A szakboltok egyedi kínálatukkal, értékes szolgáltatásaikkal vonzzák vevőiket. Ebben partnereik erős márkáikkal a testápolók és kozmetikumok gyártói.

Széles és mély kínálat várja a drogériák vásárlóit például a legnagyobb forgalmú húsz kategória közé tartozó hajfestékből, valamint arc- és szemránckrémből. n

A drogéria csatorna – értékben mért –

kiskereskedelmi forgalmának átlag

4 százalék növekedést meghaladó

mutatók, a legnagyobb forgalmú vegyi

kategóriák között; 2010-ben, az előző

évhez viszonyítva, százalékban

Kategória %

Öblítő 8

Tusfürdő 11

Fogkrém 12

Sampon 7

Papír zsebkendő 13

Testápoló krém 5

Szappan 5

Arc- és szemránckrém 5

Forrás:

Villányi Ágnes

kiskereskedelmi kapcsolatok

osztályvezetője

Nielsen

Kapcsolódó cikkeink