Folytatódott a drogériák térnyerése. Forgalmuk értékben 4, mennyiségben 5 százalékkal emelkedett tavaly, ez előző évhez képest. Ennek következtében piaci részesedésük 25-ről 26 százalékra emelkedett a háztartási vegyi áru és kozmetikum mintegy évi 300 milliárd forintos piacán. Ez azt jelenti, hogy a termékkör vásárlásánál minden negyedik forint a szaküzletek pénztáraiba kerül.
Figyelemre méltó, hogy – eltérően az élelmiszer-kiskereskedelemtől –, a drogérialáncok terjeszkedése leállt tavaly. A Schlecker pedig december végére már harmadánál is kevesebb üzletet működtetett, mint egy évvel korábban; mindössze hetet.
Az elmúlt év végén regisztrált 505 drogéria a diszkontokhoz képest nagyobb penetrációt jelent, a szupermarketekhez viszonyítva pedig kisebbet. Ahhoz mindenesetre eléggé elterjedt a dm, Rossmann, Müller és DDA hálózata, hogy a vásárlók nagy része könnyen elérje valamelyikük szaküzletét. Így sok fogyasztó lakóhelye közelében, kényelmesen szerezheti be a számára szükséges testápoló szereket. A szakboltok egyedi kínálatukkal, értékes szolgáltatásaikkal vonzzák vevőiket. Ebben partnereik erős márkáikkal a testápolók és kozmetikumok gyártói.
Széles és mély kínálat várja a drogériák vásárlóit például a legnagyobb forgalmú húsz kategória közé tartozó hajfestékből, valamint arc- és szemránckrémből. n
A drogéria csatorna – értékben mért –
kiskereskedelmi forgalmának átlag
4 százalék növekedést meghaladó
mutatók, a legnagyobb forgalmú vegyi
kategóriák között; 2010-ben, az előző
évhez viszonyítva, százalékban
Kategória %
Öblítő 8
Tusfürdő 11
Fogkrém 12
Sampon 7
Papír zsebkendő 13
Testápoló krém 5
Szappan 5
Arc- és szemránckrém 5
Forrás:
Villányi Ágnes
kiskereskedelmi kapcsolatok
osztályvezetője
Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >