Drámai módon csökkent az üdítőitalok és ásványvizek fogyasztása Magyarországon
Az idei év első felében drámai módon csökkent az üdítőitalok és ásványvizek fogyasztása Magyarországon, a tavalyihoz képest mintegy 10 százalékkal kevesebb került eladásra – ezt a Magyar Ásványvíz, Gyümölcsé és Üdítőital Szövetség közölte a Pénzcentrummal. Az okok között a romló gazdasági helyzetet említették, azonban a várt javulást remélik az év további részében.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/08/pexels-pixabay-327090.jpg)
Csökkent a fogyasztás
A forgalomcsökkenés továbbra is markánsan jelen van a magyar kiskereskedelmi szektorban. Az előző év azonos időszakához viszonyítva naptárhatástól megtisztítva 2023 júniusában az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 8,3 százalékkal csökkent. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom 4,8 százalékkal esett vissza, és az élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,2 százalékkal csökkent, noha az élelmiszer-kiskereskedelmen belül ez az üzletág teszi ki az összesített értékesítés 75 százalékát.
Az emelkedő árak miatt egyértelmű, hogy az emberek kevésbé költöznek az üzletekben, és a gazdasági nehézségek közepette egyre többen kénytelenek elengedni olyan kedvenc termékeiket, mint az üdítőitalok és az ásványvizek. Érdekes módon ez a termékkategória olyan tényezők hatására is változik, mint a hőmérséklet és a rendezvények. A meleg nyarak például növelik a folyadékbevitelt, és sportesemények, rendezvények alkalmával is nagyobb mennyiségben vásárolnak az emberek. Azonban a 2023-as nyár nem hozott jelentős melegperiódusokat eddig: harmadfokú országos hőségriasztást egy alkalommal hirdettek (július 15-19 között), ami azt jelzi, hogy a 27 Celsius-fokos napi középhőmérsékletet három egymást követő napon meghaladta. Másodfokú hőségriasztás pedig mindössze háromszor történt: június 21-23 között, július 10-12 között, és legutóbb augusztus 21-24 között.
Ezek a tényezők együttesen arra utalnak, hogy a fogyasztók visszafogottabban vásárolják az üdítőitalokat és ásványvizeket az idén, ami a gazdasági helyzet és a szokatlan időjárási körülmények együttműködésének eredménye.
Kapcsolódó cikkeink
A német kormány szerint a feldolgozott élelmiszerek még mindig túl sok cukrot, sót és zsírt tartalmaznak
Az édesített tejtermékek és péksütemények zsír- és cukortartalma vajmi keveset…
Tovább olvasom >Harmadával esett vissza a cukros italok fogyasztása az USA azokat megadóztató városaiban
A Coca-Colát és a PepsiCo-t is képviselő American Beverage Association…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbbek az ízesített ásványvíz-termékek
Az elmúlt időszak gazdasági kilengéseinek negatív következményei érintik a hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >