Drágult az Auchan, de még mindig első az árversenyben
Folytatódott a januári áremelkedés: a Privátbankár árkosara átlagosan 1 százalékkal emelkedett egy hónap alatt a három vizsgált hipermarketben (Tesco, Auchan, Cora) – de legalább valamivel kevesebbet kell fizetni, mint tavaly ilyenkor.
A három áruházlánc egy-egy áruházában végzett felmérés alapján egy hónap alatt 1 százalékkal emelkedtek az élelmiszerárak. Tavaly februárban viszont átlagosan 1,3 százalékkal többet kellett volna fizetni a képzeletbeli kosár megtöltéséért.
Az áremelkedést az Auchan vezette, egy hónap alatt átlagosan 4,7 százalékkal drágult a kosárban található 30 étel és ital. A Tescóban nagyjából a januári szinten maradtak az árak, az áremelkedés 0,1 százalék volt átlagosan. A Cora viszont 1,2 százalékkal az elmúlt havi átlagárak alá tudott menni, így a holtversenyben elszakadt a Tescótól, ismét a harmadik helyre taszítva a brit láncot. A legnagyobb mértékben árat emelő Auchan a korábban felhalmozott előnyének köszönhetően a drágulás ellenére megtartotta első helyét az árversenyben. Ebben szerepe van annak, hogy egy év alatt a három lánc közül a legnagyobb mértékben, mintegy 7,3 százalékkal csökkentek az árak az Auchanban.
Az egyes termékek árváltozását vizsgálva havi szinten a legnagyobb átlagos áremelkedés a liszt esetében tapasztalható (+38%), de átlagosan 27 százalékkal többet kell fizetni az almáért és 23 százalékkal többet a banánért is. Párizsit viszont 17 százalékkal olcsóbban szerezhetünk be, mint januárban; a sajt ára 12 százalékkal csökkent egy hónap alatt.
Éves összehasonlításban a kávé ára nőtt a legnagyobb mértékben a vizsgált termékek közül (+21%), de sokat drágult a sör (+19%) és a tej (+16%) is egy év alatt. Közel 27 százalékkal kevesebbet kell viszont fizetnünk a burgonyáért, mint tavaly; egy év alatt 19 százalékot csökkent a csirkemell, 15 százalékot a cukor ára – írja a privatbankar.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >