Drágult a termőföld tavaly a Takarék Jelzálogbank felmérése szerint
Drágult a termőföld a tavalyi első három negyedévben is, de az áremelkedés üteme kissé mérséklődött – közölte a Takarék Jelzálogbank az MTI-vel szerdán.
Átlagosan 6,58 százalékkal drágult a termőföld országszerte 2021 első 9 hónapjában, míg az előző év azonos időszakában 6,61 százalékkal. A reálárak emelkedése mérséklődött, éves összevetésben 3,2 százalékról 1,4 százalékra – írták. A szántóföldek az átlagnál kisebb ütemben, 5 százalékkal drágultak, országos átlagban 1,78 millió forintba került egy hektár.
A térségek közül Közép-Magyarországon, a megyék közül Tolnában kellett a legtöbbet fizetniük a vásárlóknak.
Viszonylag alacsony, 5,1 százalékos volt a gyümölcsösök árváltozása, csaknem azonos, mint az előző években, de a művelési ágak közül a hektáronkénti 1,95 millió forinttal ez a legdrágább – tették hozzá.
A gyepekért, rétekért, legelőkért 7,4 százalékkal, a szőlőkért 8,5 százalékkal kellett többet fizetni, mint az előző évben.
Az erdők és a fásított területek árai nőttek a legnagyobb mértékben, 15,8 százalékkal, de a gyepekhez, rétekhez, legelőkhöz hasonlóan hektáronként csak 1,1 millió forintba kerültek a közlemény szerint. Nagyobb időtávban vizsgálva a termőföldek jó befektetésnek bizonyulnak, áraik 2010 óta jelentősen nőttek. A gyümölcsösök és a szántók csaknem háromszor, a szőlők több mint kétszer annyit érnek, mint 12 éve. A gyepek, rétek és legelők ára 177 százalékkal, míg az erdőké és fásított területeké 154 százalékkal emelkedett – összegezte a Takarék Jelzálogbank. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >