Drágult a termőföld tavaly a Takarék Jelzálogbank felmérése szerint
Drágult a termőföld a tavalyi első három negyedévben is, de az áremelkedés üteme kissé mérséklődött – közölte a Takarék Jelzálogbank az MTI-vel szerdán.
Átlagosan 6,58 százalékkal drágult a termőföld országszerte 2021 első 9 hónapjában, míg az előző év azonos időszakában 6,61 százalékkal. A reálárak emelkedése mérséklődött, éves összevetésben 3,2 százalékról 1,4 százalékra – írták. A szántóföldek az átlagnál kisebb ütemben, 5 százalékkal drágultak, országos átlagban 1,78 millió forintba került egy hektár.
A térségek közül Közép-Magyarországon, a megyék közül Tolnában kellett a legtöbbet fizetniük a vásárlóknak.
Viszonylag alacsony, 5,1 százalékos volt a gyümölcsösök árváltozása, csaknem azonos, mint az előző években, de a művelési ágak közül a hektáronkénti 1,95 millió forinttal ez a legdrágább – tették hozzá.
A gyepekért, rétekért, legelőkért 7,4 százalékkal, a szőlőkért 8,5 százalékkal kellett többet fizetni, mint az előző évben.
Az erdők és a fásított területek árai nőttek a legnagyobb mértékben, 15,8 százalékkal, de a gyepekhez, rétekhez, legelőkhöz hasonlóan hektáronként csak 1,1 millió forintba kerültek a közlemény szerint. Nagyobb időtávban vizsgálva a termőföldek jó befektetésnek bizonyulnak, áraik 2010 óta jelentősen nőttek. A gyümölcsösök és a szántók csaknem háromszor, a szőlők több mint kétszer annyit érnek, mint 12 éve. A gyepek, rétek és legelők ára 177 százalékkal, míg az erdőké és fásított területeké 154 százalékkal emelkedett – összegezte a Takarék Jelzálogbank. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >