Drágult a termőföld tavaly a Takarék Jelzálogbank felmérése szerint
Drágult a termőföld a tavalyi első három negyedévben is, de az áremelkedés üteme kissé mérséklődött – közölte a Takarék Jelzálogbank az MTI-vel szerdán.

Reálértékben kis mértékben csökkentek a termőföldárak
Átlagosan 6,58 százalékkal drágult a termőföld országszerte 2021 első 9 hónapjában, míg az előző év azonos időszakában 6,61 százalékkal. A reálárak emelkedése mérséklődött, éves összevetésben 3,2 százalékról 1,4 százalékra – írták. A szántóföldek az átlagnál kisebb ütemben, 5 százalékkal drágultak, országos átlagban 1,78 millió forintba került egy hektár.
A térségek közül Közép-Magyarországon, a megyék közül Tolnában kellett a legtöbbet fizetniük a vásárlóknak.
Viszonylag alacsony, 5,1 százalékos volt a gyümölcsösök árváltozása, csaknem azonos, mint az előző években, de a művelési ágak közül a hektáronkénti 1,95 millió forinttal ez a legdrágább – tették hozzá.
A gyepekért, rétekért, legelőkért 7,4 százalékkal, a szőlőkért 8,5 százalékkal kellett többet fizetni, mint az előző évben.
Az erdők és a fásított területek árai nőttek a legnagyobb mértékben, 15,8 százalékkal, de a gyepekhez, rétekhez, legelőkhöz hasonlóan hektáronként csak 1,1 millió forintba kerültek a közlemény szerint. Nagyobb időtávban vizsgálva a termőföldek jó befektetésnek bizonyulnak, áraik 2010 óta jelentősen nőttek. A gyümölcsösök és a szántók csaknem háromszor, a szőlők több mint kétszer annyit érnek, mint 12 éve. A gyepek, rétek és legelők ára 177 százalékkal, míg az erdőké és fásított területeké 154 százalékkal emelkedett – összegezte a Takarék Jelzálogbank. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kormány elítéli és ellenzi a helyi földadók bevezetésének minden formáját
Az Agrárminisztérium és a kormány a magyar gazdák mellett áll,…
Tovább olvasom >Új tőzeghumát-üzemet adtak át Mezőkövesden
Az Agriturf 2022 Zrt. tőzeghumát-üzemének létrejötte is igazolja, hogy a…
Tovább olvasom >Felmérés: Megtriplázódott a vállalatok energiaköltsége
Minimum háromszorosára nőtt a legtöbb hazai cég energiaköltsége tavaly –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: környezettudatosabbak az idősek a drogériai termékek vásárlásakor
Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság…
Tovább olvasom >Az európai fogyasztók elsősorban az utazásról, az éttermekről és az új ruhákról mondanak le az infláció hatására
Az európaiak 53 százalékát ösztönzi tudatosabb fogyasztásra a megugró infláció…
Tovább olvasom >Több tucat magyar bort díjaztak a legnagyobb német borversenyen
Csaknem száz magyar bor szerzett érmet a nemzetközi szőlészeti és…
Tovább olvasom >