Drágulnak a postai, futárpostai díjak
A harmadik negyedévben rakétasebességgel drágultak a postai, futárpostai szolgáltatások Magyarországon. A szolgáltatások között az első két negyedévben is ez a szektor produkálta a legtempósabb drágulást, a július-szeptemberi időszakban mért közel 10 százalékos növekedés pedig az elmúlt évek legnagyobb mértékű áremelkedésének számít – írja a tozsdeforum.hu. Szakértői kommentár a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2017. harmadik negyedévi szolgáltatási kibocsátási árakról szóló gyorstájékoztatójával kapcsolatban.
Bengyel Ádám, Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát működtető Foxpost Zrt. vezérigazgatója szerint 2017. negyedik negyedében sem lassult érdemben az áremelkedés üteme, 2018-ban pedig további, akár 15 százalékos drágulás sem kizárt, amit egyebek mellett előre vetít, hogy a Magyar Posta áremeléssel indítja az évet.
A szakember úgy látja, hogy a szektorban – hasonlóan a magyar gazdaság más ágazataihoz – alapvetően a munkaerőhiány jelenti az egyik fő problémát és részben ezzel magyarázható a drágulás is.
Rengeteg gépkocsivezető hiányzik ugyanis a rendszerből, sokan a jobban fizető közösségi közlekedési vállalatoknál, sokan pedig már külföldön dolgoznak, sofőrt találni így csak magasabb bérekkel lehet.
Az áremelkedés másik oka, hogy az iparágban olyan alacsony árszint és jövedelmezőség alakult ki, ami mostanra tarthatatlanná vált. Az alacsony ár rövid távon ugyan jó lehet az ügyfeleknek, hosszabb távon azonban az elmaradó fejlesztések miatt gyengébb szolgáltatási minőséget eredményez.
„Hiába van két számjegyű növekedés az internetes kereskedelemben, a kiszállítás volumene ezt nem tudja követni” – véli a Foxpost vezérigazgatója.
Szerinte ennek két következménye lehet: nőhet a fix pontra – például a csomagautomatákba – történő kiszállítás (ami jóval kevésbé költséges megoldás, mint a házhoz szállítás), illetve nő a kosárérték.
„Ingyenes kiszállítást hamarosan csak egy bizonyos érték fölött fognak felajánlani az üzletek, vagy még úgy sem, illetve egyre inkább meg fog szűnni az, hogy ezzel próbálnak versenyezni a webshopok” – véli a szakember.
„Eddig a vásárlók többsége talán bele sem gondolt abba, hogy az ingyenes kiszállítást is fizeti valaki, míg ha ez a költségtétel láthatóvá válik, az valódi versenyt eredményezhet a logisztikai szolgáltatók között””– mondta Bengyel Ádám. (tozsdeforum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Lendületvesztés itthon vs. szárnyaló Temu
A hazai e-kereskedelmi piac nem mutat jelentős növekedést, és ez…
Tovább olvasom >Az aznapi kiszállítás a magyar vásárlók vágya
A közép-európai vásárlók körében egyértelműen a gyors házhoz szállítás a…
Tovább olvasom >Már 100000 hozzáférési ponttal rendelkezik a DHL Európában
A DHL eCommerce a múlt héten felavatta 100 000. hozzáférési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >