Drágul a Starbucks-kávé
A kivételesen magas munka- és alapanyag-igényes italokért hamarosan többet kell fizetni a Starbucks kávézóiban – jelentette be a közelmúltban Howard Schultz vezérigazgató.
Az amerikai franchise-óriás első embere az áremelést a válság okozta költségek növekedése mellett a kávé ára körüli spekulációval magyarázta. Az arabica zöldkávé egységenkénti ára idén 13 éves csúcsot döntött. A tej és cukor termelői ára is jelentősen megugrott az elmúlt években. Az áremelés ezért elsősorban az ízesített kávéitalokat érinti.
Hazánkban idén nyitott meg az első Starbucks kávézó a budapesti Westend bevásárlóközpontban. Az árakat többé-kevésbé a hazai piachoz igazították: a sima és ízesített italok ára nagyjából 200-250 forinttal maradnak el az amerikaitól.
Az 1971-ben alapított Starbucks világszerte 15 ezer kávézót üzemeltet. A gazdasági válságot a hálózat is megérezte: 2008 nyarán 600 egység bezárását jelentették be, s 12 ezer dolgozótól váltak meg. A lépést a vendégek számának drasztikus csökkenésével indokolták – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Dinamikusan bővül a SPAR franchise hálózata – már több mint 300 üzlettel van jelen országszerte
A SPAR Magyarország franchise hálózata továbbra is dinamikusan fejlődik. 2025.…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >A K&H Bank nyerte el a Euromoney Awards for Excellence 2025 „Best Digital Bank” díját Magyarországon
A K&H Csoport a Euromoney ezen díját immár két egymást…
Tovább olvasom >