Drágul a Starbucks-kávé
A kivételesen magas munka- és alapanyag-igényes italokért hamarosan többet kell fizetni a Starbucks kávézóiban – jelentette be a közelmúltban Howard Schultz vezérigazgató.
Az amerikai franchise-óriás első embere az áremelést a válság okozta költségek növekedése mellett a kávé ára körüli spekulációval magyarázta. Az arabica zöldkávé egységenkénti ára idén 13 éves csúcsot döntött. A tej és cukor termelői ára is jelentősen megugrott az elmúlt években. Az áremelés ezért elsősorban az ízesített kávéitalokat érinti.
Hazánkban idén nyitott meg az első Starbucks kávézó a budapesti Westend bevásárlóközpontban. Az árakat többé-kevésbé a hazai piachoz igazították: a sima és ízesített italok ára nagyjából 200-250 forinttal maradnak el az amerikaitól.
Az 1971-ben alapított Starbucks világszerte 15 ezer kávézót üzemeltet. A gazdasági válságot a hálózat is megérezte: 2008 nyarán 600 egység bezárását jelentették be, s 12 ezer dolgozótól váltak meg. A lépést a vendégek számának drasztikus csökkenésével indokolták – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >