Drágul a Starbucks-kávé
A kivételesen magas munka- és alapanyag-igényes italokért hamarosan többet kell fizetni a Starbucks kávézóiban – jelentette be a közelmúltban Howard Schultz vezérigazgató.
Az amerikai franchise-óriás első embere az áremelést a válság okozta költségek növekedése mellett a kávé ára körüli spekulációval magyarázta. Az arabica zöldkávé egységenkénti ára idén 13 éves csúcsot döntött. A tej és cukor termelői ára is jelentősen megugrott az elmúlt években. Az áremelés ezért elsősorban az ízesített kávéitalokat érinti.
Hazánkban idén nyitott meg az első Starbucks kávézó a budapesti Westend bevásárlóközpontban. Az árakat többé-kevésbé a hazai piachoz igazították: a sima és ízesített italok ára nagyjából 200-250 forinttal maradnak el az amerikaitól.
Az 1971-ben alapított Starbucks világszerte 15 ezer kávézót üzemeltet. A gazdasági válságot a hálózat is megérezte: 2008 nyarán 600 egység bezárását jelentették be, s 12 ezer dolgozótól váltak meg. A lépést a vendégek számának drasztikus csökkenésével indokolták – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >