Magazin: Drágább teatípusok elérhetőbb áron
A teakultúra fejlődése következtében a hazai piac feketetea-dominanciája lassan gyengül. Ezt segíti, hogy mind gyártói, mind kereskedői oldalról egyre kedvezőbb ár-érték arányú újdonságok jelennek meg a polcokon a magasabbra pozicionált szegmensekben.
A magasabbra pozicionált teaféleségek (valódi gyümölcs- és zöld teák), azon belül is az olcsóbb, elsősorban kereskedelmi márkás termékek produkálnak eladásnövekedést – így összegezhető a teapiac elmúlt 12 hónapja. A PL aránya ezzel együtt alatta marad az FMCG-szektor átlagának, de arányemelkedése figyelemre méltó.
Nyitottak a fogyasztók
az újdonságokra
– Az értékbeli növekedés elsősorban a valódi gyümölcsteák dinamikus térnyerésének köszönhető, melyek mind az értékesebb, mind a kedvező árú szegmensben egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek – mondja Kanics Edina Refreshment COAM az Unilever Magyarország részéről. – Értékesítési csatornák tekintetében nem történt jelentős átrendeződés a piacon.
Kuti Krisztina, a Maresi Foodbroker Kft. brand menedzsere a zöld tea töretlen népszerűségét emeli ki.
– Megemlíthető még, hogy a szálas változatot is sokan keresik, ez talán piacot teremt a filteres teák dominanciája mellett ennek a verziónak is – teszi hozzá Kuti Krisztina. – Ezek a teák mindenképpen magasabb árszínvonalat képviselnek.
Ha már árak: a piacon jelenleg árszínvonal-emelkedés zajlik, amelyre a gyártók a nyersanyagár, a logisztikai költségek emelkedése következtében kényszerülnek.
A közelmúlt sikeres fejlesztései (fehér, vörös, rooibos teák stb.) kedvező fogadtatásra leltek, de a fekete tea uralmát nem tudták meggyengíteni.
– A fogyasztók viszonylag rövid ideig koncentrálnak egy-egy újdonságra, amint kijön egy következő fejlesztés, már azt próbálják ki – kommentálja ezt a trendet Csecserits Beáta, a Biopont Kft. kereskedelmi igazgatója.
Kiváló ár-érték
aránnyal indul a Saga
Az idei év egyik legnagyobb szabású termékbevezetése az Unilever Magyarország nevéhez fűződik. A fogyasztói trendekhez igazodva ugyanis egy új termékvonalat vezetnek be Saga márkanéven. A család széles ízválasztékkal jelenik meg a valódi gyümölcsteák szegmensében. Kerek alakú filtereik aromazáró tasakban kerülnek a polcokra, amely az otthoni fogyasztás során hosszan megőrzi a filterek intenzív aromáját. A Saga termékportfólióban helyet kapott egy fekete tea is, 20, illetve 50 filteres tasakban.
– A kiváló minőségű alapanyagok és a kifinomult ízvilág mellett még fontos előnye lesz a kedvező ár: a 20 filteres gyümölcsteák 279 Ft, a 20, illetve 50 filteres fekete teák 199 és 399 Ft-os javasolt polci áron kerülnek forgalomba.
A Lipton portfólióban is szolgálnak újdonsággal, mégpedig a fekete teák kedvelőinek. A már jól ismert és népszerű Earl Grey tea mellé egy új, citromízesítésű Earl Grey variánst vezetnek be.
Fókuszban a Twinings Earl Grey
A Twinings a magyar piacon is elsősorban a hagyományaira épít, hiszen 305 év áll mögötte. Ezért az innovációkkal is óvatos, elkerüli a vad designváltásokat, a meghökkentő ízpróbálkozásokat.
– Vannak például olyan exportpiacok, ahol a filteres kiszerelést már nem fémkapoccsal illesztik, hanem egyszerűen lezárják a kis párnákat, ezzel is a környezettudatosságot bizonyítva – mond példát a megfontolt haladásra Kuti Krisztina. – Ám nálunk ez még nem jelent meg.
A brand menedzser a portfólióból a különösen kedvelt Twinings Classics selection válogatást emeli ki, amelyben 5 feketetea-ízvariánst talál a fogyasztó.
– A Twinings idén az Earl Grey-t helyezi a fókuszba – árulja el Kuti Krisztina. – Különböző fórumokon fogjuk kommunikálni, mi teszi olyan különlegessé ezt a bergamottaromával ízesített valódi kínai feketetea-keveréket.
A téli szezonban szeretnének több rendezvényen is megjelenni, teakóstolóval, prominens vendégek meghívásával. Ezenkívül fontosnak tartják a jövő generációjának megcélzását is: egyetemek, főiskolák rendezvényein, valamint a jövő év elején a báli szezonban is megjelenik a márka. Emellett folytatják a kóstolókat, és nyereményjátékot is hirdetnek, amelyet a megújult Twinings honlapon promotálnak tovább. Trade aktivitások terén display- és raklapos kihelyezéssel, különböző árakciókkal készülnek a szezonra.
2012 tavaszán pedig majd a gyümölcs- és a zöld teák kerülnek előtérbe.
Energizálnak, stresszt
oldanak a Mandala teák
A Biopont által forgalmazott Mandala teák fűszerek és zöld növények olyan keverékei, amelyek nemcsak harmonikus ízükkel okoznak kellemes perceket, de a gondosan megválasztott arányok segítenek egyensúlyt teremteni szervezetünkben, energizálni, vagy éppen a stresszt oldani a különböző napszakokban.
Minden Mandala tea ökológiai termesztésből származó alapanyagokból készül, vegyszerek és mesterséges anyagok kizárásával. Koffeinmentesek, így bármikor fogyaszthatók.
– Teáinkat alapos, hosszas fejlesztés eredményeképpen alakítottuk ki, nem tervezzük az évszakokhoz időzített termékek megjelentetését – jelzi Csecserits Beáta. – Nagyobb szabású aktivitással sem számolunk mostanában, a hálózatok akciós újságjaiban, rendezvényeken szeretnénk termékeinket megjelentetni.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >