Drágább a dobozos, mégis egyre népszerűbb
Újra növekszik a sör kiskereskedelmi forgalma. Mennyiségben 7, értékben 9 százalékkal emelkedett a bolti eladás, egyik évről a másikra. Így az éves forgalom megint túlhaladta a 100 milliárd forintot.
A Nielsen piackutató vállalat, a 2006 július-2007
júniusi adatok alapján megállapította, hogy a magasabb átlagára ellenére a dobozos
sör iránti kereslet megint növekszik. A mennyiségi
eladásokból a fémdobozos sörök piaci részesedése egyik évről a másikra 51-ről
56 százalékra nőtt. Az üveges termékek részaránya ennek következtében 46
százalékról 41-re csökkent.
Egy liter üveges sör átlagosan 257 forintba
került idén júniusban, szemben a tavalyi hatodik hónap 251 forintjával. Tavalyelőtt
júniusban 258 forintot regisztrált a Nielsen.
A dobozos sör drágább, mivel egy liter
átlagosan 274 forintba került idén júniusban, míg egy évvel korábban 267,
tavalyelőtt pedig 276 forintba.
Az árak alakulásában szerepet játszik a
kereskedelmi márkák növekvő részaránya. Idén júniusban 22 százalék jutott
rájuk, a mennyiségi eladásokból, míg tavaly a hatodik hónapban 17 százalék.
A
kereskedelmi márkák erősödése együtt jár a modern bolttípusok térnyerésével. Az
alkoholos sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya
18-ról 20 százalékra emelkedett, a 401-2 500 négyzetméteres bolttípusé pedig 27
százalékról 28-ra. Ennek ellenére még mindig sokan vásárolnak sört hagyományos,
kis élelmiszerüzletekben; hiszen az eladott sör több mint fele, 52 százaléka
jut rájuk.
A
kiszerelési szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes
fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 55 százaléka jut, emelkedő
tendenciával. További 37 százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél
csökkenést regisztrál a Nielsen.
Színesíti
a sörkínálatot az alkoholmentes, amelyre az összes bolti eladás 3-4 százaléka
jut. Ez az arány változatlan, az utóbbi két évben. Itt egy liter átlagos
fogyasztói ára idén júniusban 310 forint, szemben a tavalyi hatodik hónapban
mért 296, és a tavalyelőtti 317 forinttal.
Táblázat1. A sör – mennyiségben mért Szegmens
2005 július-
2006 június
2006 július-
2007 június
Hipermarket
18
20
401-2 500 nm
27
28
201-400 nm
7
6
101-200 nm
8
8
51-100 nm
13
12
50 nm és kisebb
23
22
Garázsdiszkont
4
4
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
Táblázat2. A sör fogyasztói átlagárának alakulása a kiskereskedelemben. Szegmens
2005 június
2006 április
2006 június
2007 április
2007 június
Fémdobozos
276
265
267
272
274
Üveges
258
251
251
262
257
Forrás: Nielsen piackutató vállalat
– kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban.
Forint/liter.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >