Drágább a dobozos, mégis egyre népszerűbb
Újra növekszik a sör kiskereskedelmi forgalma. Mennyiségben 7, értékben 9 százalékkal emelkedett a bolti eladás, egyik évről a másikra. Így az éves forgalom megint túlhaladta a 100 milliárd forintot.
 A Nielsen piackutató vállalat, a 2006 július-2007
júniusi adatok alapján megállapította, hogy a magasabb átlagára ellenére a dobozos
sör iránti kereslet megint növekszik. A mennyiségi
eladásokból a fémdobozos sörök piaci részesedése egyik évről a másikra 51-ről
56 százalékra nőtt. Az üveges termékek részaránya ennek következtében 46
százalékról 41-re csökkent.
    Egy liter üveges sör átlagosan 257 forintba
került idén júniusban, szemben a tavalyi hatodik hónap 251 forintjával. Tavalyelőtt
júniusban 258 forintot regisztrált a Nielsen.  
    A dobozos sör drágább, mivel egy liter
átlagosan 274 forintba került idén júniusban, míg egy évvel korábban 267,
tavalyelőtt pedig 276 forintba.  
    Az árak alakulásában szerepet játszik a
kereskedelmi márkák növekvő részaránya. Idén júniusban 22 százalék jutott
rájuk, a mennyiségi eladásokból, míg tavaly a hatodik hónapban 17 százalék.   
    A
kereskedelmi márkák erősödése együtt jár a modern bolttípusok térnyerésével. Az
alkoholos sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya
18-ról 20 százalékra emelkedett, a 401-2 500 négyzetméteres bolttípusé pedig 27
százalékról 28-ra. Ennek ellenére még mindig sokan vásárolnak sört hagyományos,
kis élelmiszerüzletekben; hiszen az eladott sör több mint fele, 52 százaléka
jut rájuk.
    A
kiszerelési szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes
fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 55 százaléka jut, emelkedő
tendenciával. További 37 százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél
csökkenést regisztrál a Nielsen.
    Színesíti
a sörkínálatot az alkoholmentes, amelyre az összes bolti eladás 3-4 százaléka
jut. Ez az arány változatlan, az utóbbi két évben. Itt egy liter átlagos
fogyasztói ára idén júniusban 310 forint, szemben a tavalyi hatodik hónapban
mért 296, és a tavalyelőtti 317 forinttal.
Táblázat1.  A sör – mennyiségben mért Szegmens
 2005 július-
 2006 június
 2006 július-
 2007 június
 Hipermarket
 18
 20
 401-2 500 nm
 27
 28
 201-400 nm
   7
   6
 101-200 nm
   8
   8
 51-100 nm
 13
 12
 50 nm és kisebb
 23
 22
 Garázsdiszkont
   4
   4
 Forrás: Nielsen piackutató vállalat
 Táblázat2. A sör fogyasztói átlagárának alakulása a kiskereskedelemben. Szegmens
 2005 június
 2006 április
 2006 június
 2007 április
 2007 június
 Fémdobozos
 276
 265
 267
 272
 274
 Üveges
 258
 251
 251
 262
 257
  Forrás: Nielsen piackutató vállalat
  
– kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Forint/liter. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Emelkedő pályán a baromfiárak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Dekarbonizáció: a hazai cégek 45%-a rendelkezik stratégiával
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >„A vállalkozások élni, fejlődni akarnak”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
					
					
					
